urenstatbc werkend krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik heb ooit het programma urenstatbc gedownload en geprobeerd deze werkend te krijgen
helaas blijft het fouten aan geven en ik kom er niet meer uit.
wie weet er veel van Access om mij te helpen hem weer normaal aan werk te krijgen.

kan hem wel mailen niet hier neer zetten te groot
:rolleyes:

Help zegt niets over je probleem. Verzin een uidelijke titel zodat helpers weten waar het over gaat. Kortom, topictitel aangepast.

En als je vervolgens op 'urenstatbc' googlet krijg je uit het hele internet zegge en schrijve 2 (twee) treffers.... Nu waarschijnlijk 3 :) Dus zonder verdere omschrijving/database kunnen we echt niks. Als hij te groot is, kun je hem gecomprimeerd ook neerzetten op een site als mijnbestand.nl. Kunnen we hem daar vanaf halen.

Geen idee in welk formulier ik moet kijken. Ik kom er zat tegen die niet werken...

Dinoshop,

Een groot deel van de tabellen en query's in het bestand zijn van naam veranderd waardoor allerlei verwijzingen binnen
de formulieren niet meer werken. Zo is bijvoorbeeld de query [Time Card Expenses] veranderd in [Onkosten project], logisch
dat een formulier niet meer werkt.
Ik stel voor dat je terug gaat naar het orginele bestand dat je gedownload hebt en opnieuw begint met het aanpassen
van het programma naar jouw eisen, zonder de namen van tabellen en query's aan te passen.
Het stuk voor stuk aanpassen van de formulieren kan wel maar gaat mij minimaal een dag kosten en dat vind ik te veel.

Veel Succes.

Als ik door wat formulieren heenloop, dan blijkt het gros niet te werken omdat de in de Recordbron gebruikte bronnen (tabellen, queries) niet bestaan. D.w.z. ze bestaan wel, maar de namen zijn vertaald. En dat is voor Access natuurlijk hetzelfde als niet-bestaan. Zo heb je de query [Onkosten project], die in het formulier als [Expenses by Project] wordt gebruikt, en [Som van de totale kosten] moet [Sum of Payments Query] heten om te kunnen werken. Verder zat er in de query nog een behoorlijke fout: deze formule (Sum(Sum([Time Card Expenses].ExpenseAmount)) AS [Total Expenses]) kan natuurlijk niet; dat moet zijn: Sum([Time Card Expenses].ExpenseAmount) AS [Total Expenses].
Er zitten nog veel meer onlogische zaken in, zoals in het formulier Betalingen, waarin je altijd een creditkaart naam moet hebben, ook al betaal je contant, maar daar gaat je vraag geloof ik niet over.

das nu het punt hij is niet meer te downloaden en org heb ik niet meer .
maar goed bedankt .

Dinoshop,

Vervang in query "Hour by project" het veld Billing Amount van Billing Amount: Som(Som([BillableHours]*[BillingRate])) in
Billing Amount: Som([BillableHours]*[BillingRate]), een keer SOM is genoeg. Dan werkt formulier Client ook goed.

Veel Succes

thanks werkt krijg nog kleine foutjes als je client opent en dan bv faktuur bekijkt staan de saldo op naam .
waar zou ik dat kunnen veranderen.

Dinoshop,

Omdat er geen uren of onkosten zijn voor de client kan er ook niets worden opgeteld wat resulteert in een fout.
Of pas deze aan zodat er uren en kosten zijn of verander op het formulier de formule die de telling uitvoert.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan