url extensie blijft niet gelinkt aan browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

halveidioot

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Berichten
8
heb sinds enkele weken een bizar probleem. telkens ik op een .url klik, start mijn browser (maxthon) en wordt de site correct geladen, maar ook start rundll32.exe (win xp) op en vraagt dan met welk programma ik een .url extensie wil openen.
ik heb de .url extensie al tientallen keren geherlinkt naar maxthon maar dat wordt de volgende keer genegeerd en het probleem begint weer opnieuw.
ik heb maxthon ge-oninstalleerd en een oudere versie geinstalleerd (met welke ik dat probleem nooit had) en toch blijft het probleem bestaan.
op het maxthon forum krijg ik geen reactie.
let wel: dit is de enige extensie die dit uitlokt. alle andere (toegewezen) extensies blijven correct toegewezen.
kan ik ergens in de registry manueel die .url extensie linken aan maxthon en zo ja, hoe?
da's het enige dat ik kan bedenken. als dat nog niet het probleem oplost, dan weet ik het ook niet meer.
o ja, systeemherstel is geen optie (kan wel, maar ik installeer zoveel dat het niet mijn eerste keuze zou zijn en ik heb sowieso oudere systeemhertselpunten gewist).
heb net eens .url gelinkt aan internet explorer en het probleem is identiek. hij start correct de .url op mbv deze browser maar rundll32.exe laat zich weer zien. f*ck!
 
Laatst bewerkt:
Ik ken heel die maxthon niet maar een goeie kans dat gewoon internet explorer is met wat code er om heen. Vroeger had je 100 van die browsers. Het kan dat het probleem niet die extensie registerinstelling is, maar een of andere plugin (bho's ed) voor IE.
Ik zou het hele ritueel nog eens overdoen met firefox of opera en kijken of die ook dat probleem geven.
 
OK, op je advies installeerde ik firefox en heb de extensie *.url eraan gelinkt. resultaat: firefox start niet op bij dubbelklikken op links, maar wel maxthon, ook al is *.url geassocieerd met firefox. rundll32.exe start dan weer niet op zoals voorheen. maar nu verschijnt er een grijs kader met een waarschuwing "windows kan het bestand http//enz niet vinden".
ik herhaal mijn vraag: kan ik ergens in de registry zelf manueel een extensie linken aan een programma?
maxthon is inderdaad een shell rond msie maar ik heb er al jaren nooit een probleem mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan