Url uit een iframe halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik11

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2008
Beste mensen hier,

Ik heb een vraag.

Of ik met php of javascript de url van een geplaatsde iframe kan halen.

Ik heb op een pagina een iframe staan. In dat iframe staat www.youtube.com
Nou wil ik met een scriptje dat hij de url www.youtube.com uit de iframe haalt.

want het is de bedoeling dat de mensen een filmpje moeten opzoeken, en dat achter youtube.com het adres veranderd in /watch?v=*****
Dan wil ik dat hij de tweede url dus met ?watch erachter er voor mij uithaalt.

Zou dit ook met de $_GET methode willen?
Enzo anders, willen jullie dit hier posten?

groeten, erik

Laatst bewerkt:
Je kunt de URL niet verstoppen... die staat gewoon in de broncode, want als je hem niet mee stuurt, weet de browser van de bezoeker ook niet welk filmpje hij moet tonen.

Als je een soort van zoek-opdracht wil doen, dan moet je het fimpje zelf ergens hosten, anders gaat het niet werken :)

Nou ik denk dat je mij niet snapt of ik heb het verkeerd uitgelegd :)

Ik wil dus, de url van de iframe vanuit mijn eigen pagina eruit halen.
De youtube site staat op mijn eigen pagina van een iframe.

Ik wil een site maken die automatisch &fmt=18 achter de video url van het filmpje zet van youtube zonder allemaal moeilijk gedoe. Dus dat de mensen het kunnen opzoeken en automatisch in hoge kwaliteit hebben.

Ik hoop dat ik het zo beter heb uitgelegd,

Erik

Nahja... als je de IFrame source bedoeld die op jouw pagina staat, die kun je naar eigen wens invullen natuurlijk, hij staat in jouw html... je kunt em gewoon wijzigen met PHP (javascript lijkt me niet handig, want dan gaat ie namelijk eerst de oude URL laden)

Anders vrees ik dat ik nog steeds niet begrijp waar je nu vast loopt...

ok, je snapt me nu.
Maar weet je wat het is: mensen klikken dan op de link in het iframe, dus dan gaan ze naar de video. Maar dan kunnen ze buiten de iframe op een button klikken en dan wil ik dat dan de youtube video url wordt geladen met &fmt=18 erachter zodat ze altijd in hoge kwaliteit spelen. (Mp4 inplaats van flv)
Op youtube zelf dan, want als je &fmt=18 achter de url voegt heb je hogere kwaliteit.

Hoe zou ik dat als beste kunnen doen?

PHP:
<button onclick="document.getElementById('idvanjeiframe').src += '&fmt=18'">Bekijk in hoge kwaliteit</button>

Zoiets? Dan moet je dus wel je iframe een ID geven.

ok dank je wel, zal het morgen even proberen wat ik heb nu nog 3 projecten die af moeten!!
Gr Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan