urlmon.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdenbraber

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
Berichten
54
Hallo,

Wanneer ik een pagina wil verversen, krijg ik heel vaak de volgende boodschap van windows te zien:

explorer heeft een fout veroorzaakt in urlmon.dll
Explorer wordt nu gesloten. Als zich problemen blijven voordoen, start u de compuber opnieuw op.

Dan kan ik alleen nog sluiten intoetsen, waarna al mijn schermen verdwijnen. Heel vervelend. Enig idee waar dit door komt?

Bedankt vast! Marjolein
 
Na het aanklikken van een link, waarbij de inhoud in een nieuw venster dient te komen, verschijnt het nieuwe venster wel maar de inhoud niet.

Het probleem dat hierboven beschreven staat kan veroorzaakt zijn door het gebrek aan een correcte 'registratie' van het bestand urlmon.dll.

Om het bestand te registeren, doen we het volgende:
- Ga naar Start, Uitvoeren
- Typ in "regsvr32 urlmon.dll"

of
- Ga naar Start, Uitvoeren
- Typ in "command" (Windows 9x) of "cmd" (Windows NT, 2000, XP)
- Typ in "regsvr32 urlmon.dll"

Indien het registeren succesvol is, zien we een melding van DllRegisterServer.
 
Bedankt!

Bedankt René!
Ik heb gedaan wat je gezegd hebt en hoop dat het werkt! Ik laat het je nog even weten :). Bedankt, Marjolein
 
Sorry maar het heeft niet geholpen

Helaas René,

Het is niet gelukt :-(. Het probleem komt nog steeds omhoog wanneer ik ververs. Nu heb ik er bovendien een kernell32.dll probleem bij dat explorer afsluit. Die komt nu ook ineens regelmatig omhoog.

Help....Marjolein
 
Heb je die opdracht wel ingetypt zonder de "er voor en er achter? Dus: regsvr32 urlmon.dll
Heb je trouwens enig idee wanneer het probleem is ontstaan, ik bedoel heb je wat veranderd aan je configuratie en is het toen ontstaan?
 
Urlmon-fouten hebben vaak te maken met een overvolle cache, en soms met een corrupt Index.dat bestand

Start de computer op in MS DOS, (daar je ME hebt, moet dat dus met een opstartdiskette) en type de volgende commands, elke regel gevolgd door 'enter':

c:
cd windows
smartdrv
deltree history
deltree tempor~1
deltree cookies
exit
or win (om terug te keren in Windows)

Opgelet: Dit gaat uit van een versie van IE waar je tijdelijke internetmap 'C:\Windows\Temporary Internet Files' is.
Pas de commands aan, wanneer de naam/locatie van de betreffende mappen bij jou verschillen.
Heet het bij jou 'Tijdelijke Internetbestanden', dan type je dus 'tijdel~1'

Als dat niet helpt, doe dan eens het volgende:

Ga naar http://www.spywareinfo.com/downloads.php#det , en download daar 'Hijack This'.

Uitpakken, en vervolgens dubbelklikken op HijackThis.exe.

Klik nu op "Config" > "Miscellaneous Tools", en dan "Generate Startuplist Log"

Je krijgt dan een tekstbestand dat een uitgebreid overzicht geeft van alles wat er zich op jouw computer afspeelt.

Ga naar Bewerken > Alles selecteren, kopiëer het, en laat ook de hele inhoud daarvan zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan