• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Urserform

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

lsc.b

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
hallo allen
vraagje ik werk met twee beeldschermen als ik een UserForm open komt deze te zijn op het tweede scherm
en ik had het graag op het scherm waar ik aan het werk ben
hoe kan ik dit instellen dat deze op het juiste scherm komt voorbeeld rechts boven

als ik in visual basic klik op mijn userform zie ik positie staan bij startup position kan ik het wel veranderen maar als mijn Excel sheet opgestart is op
beeldscherm 2 gaat de userform altijd naar scherm 1 andersom niet maar hoe krijg ik het rechts van mijn scherm??

Laatst bewerkt:
Zet dit in de Userform_Initialize:
Code:
With Me
  .StartUpPosition = 0
  .Left = Application.Left + (0.5 * Application.Width) - (0.5 * .Width)
  .Top = Application.Top + (0.5 * Application.Height) - (0.5 * .Height)
End With

heb ik gedaan Edmoor maar mijn userform blijft nu bij mij op het midden van het scherm ongeacht welk scherm top voor zover
maar ik wilden het ook aan de rechterkant van het scherm hebben en dat lukt nu nog niet ( iets vergeten of doe ik iets fout )
deze code staat er nu in
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
I = Sheets("gegevens").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row

ListBox1.List = Sheets("gegevens").Range("A2:A" & I).Value
With Me
  .StartUpPosition = 0
  .Left = Application.Left + (0.5 * Application.Width) - (0.5 * .Width)
  .Top = Application.Top + (0.5 * Application.Height) - (0.5 * .Height)
End With
End Sub

Wat ik liet zein zorgt ervoor dat de userform wordt geopent op de monitor waar Excel staat.
Wil je het dan aan de rechterkant van je scherm hebben dat zal je moeten spelen met waarde voor .Left

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan