URU gooit PC uit....

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit de 2e

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
Dag,

Als ik het spel myst uru start gebeurt het volgende;

Na het instellen van playername kom ik op een testscherm voor de beeldscherm/kleur/ect.gegevens. Nadat een wachtbalkje volgelopen is knalt opeens de PC uit en volgt direct een herstart.
Ik heb amd 2600, 256 mb, 40 gb, videokaart; via/s3g km400/kn400, xp home besturing.
De videokaart zit standaart op het vsi moederbord (32 mb) en is instelbaar in de bios.
Patch gedownload en geïnstaleerd.
Orginele spel-cd
Aangegeven eisen voor spel wordt aan voldaan.

Bvd voor het meedenken!!:thumb:

Beste Uru speler,

Komt zeer bekend voor, alhoewel bij mij alleen het spel werd afgebroken en niet mijn hele PC. Ondanks het vereiste blijkt URU meer nodig te hebben dan er op de verpakking staat vermeld. En dit alles heeft te maken met de instellingen van bewegen; geluid; schaduwen etc. welke je kunt instellen via het spel zelf.

Ik zelf een Pentium 4 3G; 1024 Mb; 80Gb en een Radeon 9200 64Mb videokaart. Dus daar zal het niet aan hebben gelegen.

Helaas heb ik de link niet meer, maar via Google vast nog wel te vinden, ook nog een patch gedownload van gameXP, welke bevordelijk leek voor het spelen van URU op mijn systeem.

Daarbij een leuk voorbeeld, ergens in het spel moet je via-via op een muur springen om weer Ralto pages erbij te krijgen. Wat ik ook probeerde, het bleek maar niet lukken. Uiteindelijk via deze URU site probleem kunnen oplossen. Ik moest betreffende instellingen verlagen zoals licht en geluid, waardoor het opeens wel lukte. Maar ach, dat is URU: een grote puzzel, zelfs de instellingen om het spel te kunnen spelen.

Ik als jouw was, moest maar even opschieten met URU want 30 september Myst IV alweer op markt.

Met vriendelijke groet,

Chocka

Ik denk toch dat je videokaart niet helemaal voldoet.
Je hebt wel 32 MB, maar je kaart "leent" die van je RAM, zodat je daar tekort gaat komen.
Een losse videokaart heeft zijn eigen geheugen.

Min. specs URU:RAM: 256 MB RAM
Video Card: 32 MB NVIDIA® GeForce™ 1, 2, 3, 4, or FX; ATI® Radeon™ 7000-9800 or better

Je zou kunnen proberen om voor je gaat spelen zoveel mogelijk taken uit te schakelen (Internet, anti-virus, firewall etc.) of anders toch maar eens een losse videokaart aanschaffen.

Zal je voor Myst IV ook wel nodig hebben ;)

Aha....

Dacht ik ook al een beetje.
Meest is een spel nog best te spelen onder de min. eisen.
Ga toch maar een 64 mb kaartje aanschaffen.

gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan