Us Robotics, na configuratie geen verbinding meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathalie000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2008
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn router..
Als ik de router heb geconfigureerd en op continue klik, verbreekt het internet en kan ik er met geen mogelijkheid meer op komen.
Er staat bij de netwerkverbindingen dat de instellingen niet overeenkomen.. terwijl ik alleen maar heb gedaan wat in de handleiding stond.

Ik ben echt een absolute leek met dit soort dingen, maar had niet verwacht dat het zo lastig zou zijn! :(

Wie kent dit probleem of wie zou me kunnen helpen hiermee? :o

Ik heb kabelaansluiting, Windows Vista, geen idee of ik een firewall heb (volgens mij wel) en heb een router van US Robotics 5461A...

Alvast bedankt :thumb:

Hoi,

Welke kabelverbinding? En welk 'merk' kabelmodem?
Je hoeft in principe de router - voor wat betreft de WAN, dus internet-verbinding meestal niet te configureren.
Ben met je eens dat dat in de setup wel wordt aangegeven.

www.valijn.nl

Pff nou uh het is idd wel zo dat als ik de router reset, dat ik wel via 'mijn' verbinding kan internetten.. (zelfs alle 5 de streepjes bereik)
Maar hoezo zou configureren niet nodig zijn dan?
Hoef je de router niet aan je eigen computer(s) te verbinden? en je krijgt daardoor toch ook een soort van beveiliging?

Ok, dan is dat in orde.

Ik neem aan dat je modem en router weer verbonden hebt en draadloos verbinding hebt met je router .... ?

Dan kan je nu de nodige beveiliging instellen, want dat is met een draadloos netwerk natuurlijk wel nodig.

Kijk op mijn site onderaan bij de handleidingen. Je vindt daar ook die voor - nagenoeg - jou router:

http://www.vanveelen.eu/valijn/Draadloos netwerk beveiligen.htm

Overigens wordt de router opnieuw gestart als je wijzigingen hebt aangebracht en moet je - met name als je een WPA-encryptie inschakelt - die sleutel ook op je computer invoeren.
Heb je Vista en zoek je opnieuw verbinding met je netwerk, dan vraagt vista meestal zelf om die sleutel.

Ik heb de router weer terug gezet naar de fabrieksinstellingen.. (ongeduldig? :o haha)
Ik had de sleutel idd later ook wel ingevoerd en toen was het balkje dat zei dat het niet overeenkomt met elkaar ook verdwenen, maar toen kon ik alsnog geen verbinding maken met het internet..

Ik ga het nog 1 keer proberen, configureren en de sleutel ingeven, als dit niet lukt moet ik anders eventjes bellen met de helpdesk denk ik..

In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp!!
Waardeer ik echt (en zo snel!)

Ik zal even laten weten of het is gelukt..

Ok, .....

Denk toch dat je best wel ietwat 'kijk' hebt op dit soort zaken .... alleen tja .... tikkie ongeduldig :p:confused::shocked::D:rolleyes:

Nou, dat blijkt toch wel weer haha het is een leerproces :D
Het is namelijk gelukt! het probleem was dat ik bij de sleutel 1 cijfer was vergeten.
domdomdom.. :confused:

Ik zal het nu gaan beveiligen.. nogmaals bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan