usb 1.1 naar 2.0 hoe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter kiai
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kiai

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2005
Wie weet op het volgende een oplossing?
Ik ben in het bezit van een oude laptop. Een Acer travelmate 512. Een 355 procesor. Hij werkt prima en ik heb er een hoop plezier aan, maar het uitbreiden van de aantal usb poorten lukt niet. Ik probeer een Sweex mini 4 poorts uitbreiding op de standaard usb poort aan te sluiten maar welk apparaat ik er ook op aan sluit, het werkt niet. Nu heb ik begrepen dat mijn usb poort van de laptop 1.1 is en ik moet 2.0 hebben. Weet iemand een mogelijkheid om dit toch aan het werk te krijgen. Alvast bedankt. Groetjes:o :confused:

In other words, all the USB 2.0 hubs in the world won't help my old laptop computer, which has built-in USB 1.1 controllers. I'll have to add a PC Card-based USB 2.0 controller, or buy a new laptop that has a USB 2.0 controller built in. Hi-Speed USB 2.0 devices will work fine when they're plugged into an older USB 1.1 controller—but they'll run at only 12 Mbps, instead of the full 480 Mbps.

USB 2.0 Support in Windows XP

Oftewel het apparaat zou moeten werken maar op de (langzame) 1.1 snelheid als het compatibel is.

Grtz,

Pieter

mja, USB is USB, en of het 1.1 of 2.0 is moet wat betreft compatabilitiet niets uitmaken. Stekkertje erin en gaan.
Weet je zeker dat die poort op je laptop werkt?

Wat ook nog zou kunnen.... krijg je toevallig geen melding over het stroomgebruik? USB apparaten (bijvoorbeeld een optische muis) begruiken doorgaans wat stroom, die onttrokken wordt aan de USB poort.
Als de poort op je laptop een passive poort is (dus zelf geen directe power aansluiting heeft) zou dat wel eens problemen kunnen geven als je hem ook nog eens gaat opspiltsen in meerdere poorten. De toch al geringe stroomtoevoer wordt dan ook nog eens verdeeld over alle gesplitste poorten.

Hoe zit dat met dat Sweex apparaat? als er geen stekker aan zit voor de stroomvoorziening zou dat heel goed het probleem kunnen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan