USB 1 naar 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

geraarbrtt

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Berichten
248
Er is iemand die ik ken die geen usb 2 kan lezen op zijn pc omdat die alleen maar usb 1 ondersteund. Kan je dit omzetten naar usb 2? Zo ja hoe?

Alvast bedankt.
 
voor zover ik weet is usb downward compatable. Een usb 2 apparaat kan dus gewoon in een usb 1 poort en zal dan ook werken [je krijgt geoof ik wel een venser dat zegt dat het sneller zou kunnen gaan as je een usb 2 poort zou hebben.
overigens een usb2 kaartje kost een paar tientjes dus...
 
USB 2 is inderdaad "downward compatible" maar niet op de manier die "ecd" beschreef...
De compatibiliteit is dat je USB1 apparaten dus ook op een USB2 poort kunt laten werken, maar het omgekeerde is niet altijd waar.... ergo je kunt er zelfs je hele usb hub mee opblazen als je er een echte "stroomslurper" op aansluit... [bijvoorbeeld een wireless usb stick, of een externe drive die zijn voeding van de usb poort pakt] USB2 kan veel meer vermogen leveren [naast dat het ook veel sneller is dan 1]

Je kunt inderdaad losse usb2 kaartjes kopen....
 
Dus al ik het goed begrijp kan je het niet veranderen.
Oja, ze geeft verteld als ze die usb 2 in haar usb 1 poort steekt dat hij de hardware wel detecteerd maar ze ziet nieks van bestanden die erop staan.
 
usb1 naar usb 2

hallo
mij is verteld dat je op je moeder bord je usb1 kan veranderen naar een usb 2. het kan niet met alle pc's maar met de jongere wel. ook ik wil graag weten hoe dat moet.
vr gr marina
 
Indien je de moederborddrivers hebt geinstalleerd, en je draait o.a. XP sp2, W2000 sp4, dan heb je een enhanced usb contoller in je apparaatbeheer staan, die verzorgen de USB2.0.
Bij 98 heb je de USB2.0 drivers nodig van de moederbordfabrikant.
 
hoi ja dat had ik al ergens gelezen . maar kan het niet in mijn apperaat beheer vinden .
kan ik niet beter meteen een pci usb.2 kaart kopen is dat niet veel simpelder
gr marina
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan