USB 2.0 actieve verlengkabel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JStuij

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Ik heb een Acer Aspire 5100 met Win XP SP 3 en wil een USB touchscreen aansturen met twee actieve verlengsnoeren van totaal 10 m (2 keer 5m). Het scherm wordt met het meegeleverde (kleine) kabeltje prima aangestuurd maar zodra ik een 5 m actieve (speciaal vanwege de lange afstand gekocht) verlengsnoer aansluit gebeurt er niets.
De leverancier geeft aan dat hij hier nog nooit van gehoord heeft en dat ik het energieniveau van de USB poort in de BIOS moet checken. Die staan echter niet in de BIOS vermeld maar wel in het apparatenbeheer. Daar wordt echter alleen de benodigde energie aangegeven (max 500 mA per poort) en kan ik niets instellen. Wie heeft tips en raad. Op deze manier heb ik niets aan mijn scherm en heb ik 2 kabels voor niets gekocht. Hans

Gebruik je de 2 kabels nu achter elkaar? Probeer dan eens het volgende: actieve usb kabel -> normale usb verlengkabel -> actieve usb kabel
Werkt dat wel?

p.s. ik ga er vanuit dat de usb-poort genoeg stroom kan leveren. Soms is het namelijk zo dat er niet genoeg stroom overblijft als je een ander usb-apparaat hebt aangesloten.

Allen, helaas hebben de tips niet geholpen vandaar dat ik het volgende topic ben gestart. Tot nu toe heb ik helaas geen oplossing gevonden voor dit probleem en het ziet er naar uit dat mijn plan om een USB touchscherm op afstand te bekijken en te besturen, niet gaat werken. Ondanks het gebruik van een actieve hub en actieve verlengsnoeren. Hans

Hallo

Ik vrees dat uw problemen komen door timing problemen tussen de pc en het scherm .

Kontakteer de fabrikant van dit scherm (via de leverancier) , en vraag wat de mogelijkheden zijn ??

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan