USB 2.0 en Plextor DVD lezer/Schrijver

Status
Niet open voor verdere reacties.

sky76847

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2007
Verleden week kocht ik een uitwendige DVD lezer/schrijver Plextor DVDR PX-810 UF met USB 2.0 aansluiting.
Bij aansluiting op mijn PC werd het toestel meteen herkend. Als ik de eigenschappen van het toestel opvraag dan krijg ik de juiste benaming en de melding “het toestel werkt correct”.
Maar dat is niet het geval ! ! !
Als ik een DVD in de lade steek en dubbelklik op het toestel, blijft het toestel vragen “Plaats een schijf of een ander medium in station D:”.
Ook als ik een film probeer af te spelen of met Nero 7 Essentials probeer een schijf te branden krijg ik dezelfde melding.
Ik heb ook nog een tweede DVD lezer/schrijver aan mijn PC – eveneens uitwendig – nl. een Iomega DVDRW 8440E2D-B eveneens met USB 2.0 aansluiting. Dit toestel werkt prima en als ik in de eigenschappen van beide toestellen de stuurprogramma’s bekijk dan zijn die voor beide toestellen dezelfde. Met het Iomega-toestel kan ik zowel lezen als branden.
Mijn moederbord is een Asus P4G8X Deluxe en het besturingssysteem is Windows Xp Professional met SP2.
De volgende toestellen zijn eveneens via USB 2.0 aangesloten :
· station E (Maxtor HD)
· station D (Plextor DVD – zie boven)
· station G (Iomega DVD – zie boven)
· station F (HP boarding station voor fototoestel)
· HP Photosmart 8200 Series printer
· Saitek gaming mouse
· Saitek Pro Flight Rudder Pedals
· Saitek X52 Flight Controller
· Epson Perfection 1250 scanner
· Natural Point TrackIR 4
Omdat er slechts 6 aansluitingen voor USB 2.0 aanwezig zijn op de PC zijn een aantal van deze toestellen aangesloten via een Trust USB 2.0 splitter met 7 poorten. Is er een beperking op het aantal aan te sluiten toestellen ???

Met uitzondering van de Plextor DVD werken alle toestellen naar behoren.

Kan iemand mij a.u.b. helpen om het toestel aan het werk te krijgen of uit te leggen wat de oorzaak is van het niet functioneren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan