USB 2.0 geheugenpen bij Aldi

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Morgen heeft de Aldi een USB 2.0 geheugenpen (128MB) in de aanbieding voor €39,99.
Nu staat er bij systeemvoorwaarden dat het systeem moet zijn uitgerust met USB 2.0
Mijn computer is echter inmiddels bijna drie jaar oud en heeft volgens mij USB 1.1, zoals zoveel oudere pc's...
Kan ik deze pen dus niet gebruiken op een 1.1 USB-poort?

Bij mijn weten kan het gewoon ook op 1.1, alleen haal je de volledige snelheid dan niet. Kan zijn (door de prijs) dat hij echt net functioneerd zonder 2.0, ik zou morgen gewoon even in de ALDI kijken om te zien wat er op de verpakking staat (wijkt nog wel eens af van de ALDI folder).

als het goed is, zit er een klein cd-tje bij waarop een progje staat om usb 2.0 te laten funktioneren onder XP en W98 c.q. W98se. Zat bij mij erbij, toen ik een USB 2.0 stick kocht bij Paradigit.

Inmiddels gekocht!

Ik heb de pen inmiddels gekocht en hij werkt ook onder een USB 1.1 aansluiting, alleen niet zo snel als onder 2.0...

Voor W98 en W98se gebruikers is een cd-tje bijgesloten met daarop een driver om usb 2.0 te kunnen laten funktioneren. Voor de overige besturingssystemen geldt dat het automatisch herkend wordt. Mag dus geen problemen opleveren.

usb

bedankt voor je reaktie, maar dat is niet mijn vraag. Ik wil weten waar die gegevens te vinden zijn, zodat ik weet of mijn systeem voldoet aan b.v. de memorystick.

senior

Re: usb

Geplaatst door senior
bedankt voor je reaktie, maar dat is niet mijn vraag. Ik wil weten waar die gegevens te vinden zijn, zodat ik weet of mijn systeem voldoet aan b.v. de memorystick.

senior

Kun je altijd nalezen op www.aldi.com t/m dinsdag geloof ik, na woensdag vervangen ze de aanbiedingen naar de volgende week. Ofwel nergens meer na te lezen verw8 ik.

usb

Blijkbaar ben ik niet duidelijk genoeg in mijn vraag. Ik wil weten WAAR ik in mijn systeem kan vinden de USB gegevens. groetjes

senior

Geplaatst door senior
Blijkbaar ben ik niet duidelijk genoeg in mijn vraag. Ik wil weten WAAR ik in mijn systeem kan vinden de USB gegevens. groetjes

senior

Zoeken op je model/merk en versie pc@google moet vaak voldoende zijn. Welke pc heb je staan?

Geplaatst door senior

senior

Die vind je in apparaatbeheer.

Universele Host-controller = versie 1.1
Enhanced Host-controller = 2.0

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• usbhost.jpg
    usbhost.jpg
    16,9 KB · Weergaven: 243
usb

bennie, wat haal jij nu uit mijn bijlage?

senior

Bijlagen

• klembord01.jpg
    klembord01.jpg
    86,5 KB · Weergaven: 69
Ik lees dat je daar een universele Host-controller hebt. Je USB-versie is dus. 1.1:)

Je memory-stick die je op het oog hebt (of al hebt) zal zeker werken, ook al is die voor versie 2.0. Op de verpakking zal dan staan "Backward compatible with USB specification 1.1".

Je kan ook op de website kijken van je memory-stick voor zulke info.

Groetjes,
Bennie

Dan heb ik nog ff een vraagje hierover.

Bij mij staat er gewoon dat ik een usb controller heb, verder niks. Maar als ik er op dubbelklik staat er bij fabrikant: Standaard USB Host Controller. Welke versie heb ik nu?

1.1 Hoe oud is je PC?

Groetjes,
Bennie

Een jaar maar? Dan zou het toch 2.0 moeten zijn. Vreemd...

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan