USB 2.0 kaart wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allex

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2005
Berichten
2
In mijn pc heb ik een nieuwe Sweex 4 poort 1/0 PCI kaart USB 2.0 geplaatst. Na installatie werkt het goed, maar zodra de pc is uitgezet wordt de kaart niet meer herkent, alleen mijn oude USB 1.1 werkt dan nog. Als ik de gegevens opvraag meld het systeem dat de meest geschikte drivers voor deze USB kaart zijn geinstalleerd. Het moet toch niet nodig zijn om elke keer weer te setuppen om mijn USB 2.0 poorten werkende te krijgen? Sweex lijkt het niet nodig te vinden om op mijn vraag te reageren. Ik werk nog onder Windows 98SE, niet het meest ideale OS voor USB 2.0, dat weet ik, maar het zou toch moeten blijven werken? Weet iemand de oplossing van mijn vraag? Toch andere drivers?
 
Geplaatst door Allex
In mijn pc heb ik een nieuwe Sweex 4 poort 1/0 PCI kaart USB 2.0 geplaatst. Na installatie werkt het goed, maar zodra de pc is uitgezet wordt de kaart niet meer herkent, alleen mijn oude USB 1.1 werkt dan nog. Als ik de gegevens opvraag meld het systeem dat de meest geschikte drivers voor deze USB kaart zijn geinstalleerd. Het moet toch niet nodig zijn om elke keer weer te setuppen om mijn USB 2.0 poorten werkende te krijgen? Sweex lijkt het niet nodig te vinden om op mijn vraag te reageren. Ik werk nog onder Windows 98SE, niet het meest ideale OS voor USB 2.0, dat weet ik, maar het zou toch moeten blijven werken? Weet iemand de oplossing van mijn vraag? Toch andere drivers?

Heel voorzichtige reactie van mijn kant. Ik had problemen met USB 2.0 onder Windows 98 SE. Er werd mij verteld dat Windows 98SE USB 2.0 niet ondersteunt.
Let wel, er kan wel hardware van 2.0 aanwezig zijn maar geen software Windowsondersteuning.

Dit was voor mij een van de redenen naar XP over te stappen. Pas in september 2001 heeft Microsoft software gemaakt om USB 2.0 te ondersteunen maar alleen voor XP en 2000.
 
Helaas is mijn probleem nog steeds niet opgelost.
Kan het dan echt niet werken onder Windows 98SE?
Allex.
 
Zelfs Windows 2000 <SP IV en Windows SP <SP I ondersteunen USB 2.0 niet volledig...

Ik weet er niet het fijne van maar het zou me niet verbazen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan