USB 2.0 PCI card wordt niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Santi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Berichten
3
Beste mensen,

ben nu al een tijdje bezig om mijn computer met usb 2.0 te voorzien. Daarvoor heb ik een pci card gekocht met 2 van die usb 2.0 aansluitingen. Computer opengemaakt en in de daarvoor bestemde plaats gestopt.

Windows gaf niet aan dat hij nieuwe hardware gevonden had. Was ook de eerste keer dat ik pci slots gebruikte. Blijkt dat deze nog niet geïnstalleerd is(geel vraagtekentje bij hardware). Maar geen drivers op mijn computer te vinden en ook niet op windows cd.

Volgens mij ligt het aan mijn motherboard (medion 3500). Heb gekeken op de site van medion. Daar kun je een bios- update doen. Maar de uitleg is dat je de file moet unpacken en dan op een bootkundig diskette moet kopiëren. Daarna je comp opnieuw starten, maar computer start toch niet met een diskette dus ik snap niet helemaal wat ik er nou mee aanmoet.

Hopelijk heeft één van jullie een oplossing.....?
 
Als het goed is heb je de drivers bij de usb 2 poorten meegeleverd gekregen. Althans bij mij zat er een aparte cd bij waar de drivers opstonden.
Ik denk sowieso niet dat je de drivers op de pc of op de windows cd zult vinden. Het is immers update van je pc.

Nb: Ik heb ook een medion pc en heb totaal geen problemen met de installatie gehad.
Ik raad je een om dat everest programma eens te donwloaden en de specificaties die je daarmee kunt zien te vergelijken met de systeemeisen die waarschijnlijk op de verpakking van je usb 2 poorten staan of eens met de winkel te overleggen of het product wel compatible is.

Volgens mijn winkelier moet de kaart zo opje moederbord te prikken zijn als je tenminste een redelijk moderne pc hebt = volgens hem minimaal win xp
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je reactie.

Er zat geen cd met drivers bij het product. Het probleem is dat ik de pci controller niet kan installeren op mijn computer, daar heeft ie geen drivers voor.
 
Dank je wel voor je reactie.

Er zat geen cd met drivers bij het product. Het probleem is dat ik de pci controller niet kan installeren op mijn computer, daar heeft ie geen drivers voor.

Bij apparatenbeheer staat dus een uitroeptekentje bij pci communication controller. Dubbel klik erop en dan staat er kan niet installeren omdat er geen drivers zijn (error code 28)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan