USB 2.0 werkt niet na verse installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

voicemail

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2005
Ik heb na een crach, op mijn pc Windows XP opnieuw geinstalleerd. Op een gegeven moment, na het installeren van diverse drivers (zie videokaar, modem etc..) werkte mijn USB 2.0 niet meer, geen enkel apparaat herkende mijn PC meer. Ik heb veel kenners gebeld en kwam tot de conclusie dat ik Service Pack II moest installeren, wat ik ook gedaan heb. Helaas niet met het gewenste effect. Ik ben er wel achter gekomen dat wanneer ik mijn modem-, videokaart- en RAID-controller driver eraf haal dat mijn USB vlekkeloos. Ik heb een MSI K4-Ultra moederbord. Ook misschien wel de moeite van het vermelden waard, ik heb losse USB aansluitingen op mijn Moederbord aangesloten dus die niet on-board zitten en ook nog een aparte PCI USB card. Let wel dit heeft allemaal voor de crache wel gewerkt. Graag jullie hulp.

Drivers MOBO (cdrom) of die bij dat pci kaartje zaten al geprobeerd? :)

Dan is er een conflict tussen die drivers die je vernoemd hebt

ik heb een keer megemaakt dat ook volgorde van (drivers) installatie ook belangrijk is. Eerst USB drivers en daarna drivers voor geluids kaart en de rest, had ik andere volgorde van installatie dan werkten USB poorten niet... vreemd maar waar. Kan bij jou ook zo iets aan de hand zijn ?? ¿¿¿

chipset upgrade kan ook helpen eventueel, ik heb het voorgehad dat toen ik mijn pc resette dat mijn usb 2.0 nog maar de snelheid van 1.0 haalde, veel te traag dus, maar de chipset upgrade (van mij was dat die van intel) heeft dit probleem voor mij verholpen, misschien dat het in dit geval ookw erkt?

Kenners....
Ik heb de Chipset (VIA) geupdate, echter zonder enig resultaat. Heb nu wel SPII geinstalleerd en ondervind geen problemen. Echter wanneer ik nu mijn driver van mijn Video kaart, Modem of geluidskaart installeer werkt mijn USB dus niet meer. In zoverre dat wanneer ik een al lang bestaand en werkend apparaat aansluit krijg ik na een tijdje de melding dat hij het apparaat niet kan vinden of zo iets. Dit gebeurt ook met nieuwe hardware.

Nog enige ervaring? Ik heb ook al geprobeert om de volgorde van installeren te veranderen... echter (nog) zonder succes.

Alvast bedankt!

Wat je nog zou kunnen proberen.
* Drivers van de pci-kaart verwijderen.
* Windows afsluiten.
* Pci-kaart verwijderen.
* Windows opstarten en even later weer afsluiten.
* Pci-kaart in een ander slot steken.
* Windows opnieuw opstarten.
* Drivers installeren.

Hoop dat het werkt.

Wat het ook zou kunnen zijn in heb hier lang naar gezocht toen bleek dat als je windows XP update dan word automatisch die usb 2.0 driver geinstalleerd.
Ooit had windows een aparte patch maar die hebben ze nu compleet in windows XP Service pack gestopt.
Dus die installeren en dan moet hij het doen.

Ik heb nog lang gezocht naar die patch maar helaas nooit meer gevonden.

Greetz,

Gaat het om de USB van je mobo of een PCI kaartje? Want als het om de mobo gaat, dan zijn de drivers meegeleverd. Wanneer je het via een PCI kaartje doet, hoef je alleen maar het PCI kaartje erin te prikken. Wel zorgen dat de extra USB aansluitingen ook goed ingesteld staan in de bios.

Misschien is je moederbord wel kapot want ik vind dit wel héél vaag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan