USB 2.0 wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

marielouise

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleem, zoals al in de titel vermeld is.
Ik heb vandaag een USB Video DVD Maker bij de kruidvat aangeschaft
Werkt met een 2.0 USB aansluiter met 4 kabelkoppen eraan; video (geel), 2x audio (wit en rood) en een S-VIDEO.
Compatibel met Windows 2000/XP/Vista/7
Ik heb zelf Windows Vista, dus dat zal het probleem niet zijn

Mijn oude video camera waarvan ik de beelden wil overzetten naar mijn computer is deze: Een SAMSUNG Video Camera Recorder. Model: VP-H65
Neemt op met 8mm Hi bandjes

Van te voren heb ik een driver moeten installeren; deze is correct geïnstalleerd

Nou is het volgende aan de hand:
Ik steek een aparte kabel met aan allebei de uiteinden (mannetjes) geel, rood en wit.
Ene uiteinde stop ik in mijn video camera en het andere uiteinde stop ik in de kabeltjes die aan de USB 2.0 stick zitten
Met de S-VIDEO poort doe ik niet, want ik heb geen kabel om deze te verbinden met mijn video camera.

Als ik de USB stick in mijn computer druk installeerd mijn computer het ding, maar vervolgens zie ik deze nergens staan.
Ik zie hem nergens staan, bij geen poort. Hij word niet gedetecteeerd

Nu is mijn vraag; hoe laat ik mijn computer het apparaat detecteren/herkennen ? :confused:

Waarschijnlijk zal er ook videobewerkingssoftware bijzitten? Als het goed is zal die de stick wel herkennen zodat je wat met de beelden kunt.
Voor mijn Aldi stickje gebruik ik bijvoorbeeld Pinnacle software, maar Windows Movie Maker zou ook moeten werken.

Waarschijnlijk zal er ook videobewerkingssoftware bijzitten? Als het goed is zal die de stick wel herkennen zodat je wat met de beelden kunt.
Voor mijn Aldi stickje gebruik ik bijvoorbeeld Pinnacle software, maar Windows Movie Maker zou ook moeten werken.

Correct; ik kreeg hier het programma ''Corel Video Studio Express 2010'' bijgeleverd.
Hier zit echter geen handleiding of iets bijgeleverd.
Moet ik met dit programma de beelden van de camera af krijgen? :)

Ik heb het voor elkaar gekregen om beeld in het programma te krijgen rechtstreeks van mijn camcorder

Maar nu het volgende probleem; hoe neem ik het op/sla ik het op ?
Ik kan nergens vinden hoe ik dat moet doen
Dit is wat ik in beeld krijg:
Klik hier :D

Als ik op ''Video-opname'' klik, gaat het blauwe lichtje wat op het USB-apparaatje zit uit en valt het beeld ook weg.
Er gebeurt daarna helemaal niks.
Alle instellingen zijn ook goed ingesteld.
Hoe weet ik wanneer de video nou wordt opgenomen op mijn laptop ? :confused:

Nog één ding: geen geluid tijdens de video als ik deze afspeel :(

zelfde probleem

Ik heb ook dezelfde usb video dvd maker bij het kruidvat gekocht. Bijgeleverde software (Correl) geinstalleerd. Alles ziet er goed uit alleen hij geeft aan geen bestanden (video) te kunnen vinden.
Wat mij opvalt is dat het lampje op de USB tot op heden niet heeft gebrand. Zal deze defect zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan