Usb 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swifty

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2004
Hey all,

Ik heb problemen met de installatie van mijn usb 2.0
ik heb een gigabyte moederbord met 6 x 2.0 usb maar elke keer als ik een usb 2.0 apparaat aansluit zegt hij dat er een snelle usb op een trage hun is aangesloten.

Ik heb alles al geprobeerd de drivers die bij men moederbord geinstalleerd.
Windows xp service pack gedownload en geinstalleerd.

De drivers voor usb 2.0 apart gedownload en geinstalleerd en toch blijft hij het niet doen.

In men bios staat hij enabled dus daar ligt het niet aan en hardware matig kan het ook niet zijn want dan zouden de usb poorten simpelweg niet werken.

Ik denk dat men moederbord te recent is en dat windows xp daarom men usb controller niet herkend als usb 2.0.

Hier zijn mijn pc specs:

Moederbord: GA-7VT600-L met een via KT600 Chipset On board usb 2.0 is een VIA VT8235/VT8237 Chipset dit zou de controller ofzo moeten zijn

CPU: Amd Athlon + 2800 xp barton

hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen ik heb al naar microsoft gemaild maar krijg daar geen respons terugvan en ook naar de maker van het moederbord maar daar krijg ik ook geen respons van.Wie zou er mij kunnen helpen dit probleem op te lossen.

Thnks and grtz Swifty

Kijk eens in apparaatbeheer. (Kies voor eigenschappen op het icoon "deze computer en ga naar tabblad apparaatbeheer)

Zie je hier gele uitroeptekens/vraagtekens tussenstaan?

Ik heb de drivers geinstalleerd die meegeleverd werden met het moederbord.1 van die drivers was voor usb 2.0 en die heb ik geinstalleerd maar zelf met die driver deed hij het niet.Als ik op de site van men mobo ging kijken staat daar dezelfde driver als die dat op de cd meegeleverd was zelfde versie enz ze zeggen er wel bij als je een usb hub controller driver willen downen dat je best naar de site van microsoft gaat maar dit heb ik gedaan daar die driver gedownload maar noppes het werkt nog steeds niet ik zie zelfs de driver voor die chipset die ik heb er niet tussen staan want je kan ook drivers downloaden voor de chipset waarover je beschikt maar ik denk dat mijn chipset te recent is.

Grtz Swifty

Zeer vreemd, ik ga kijken of ik er nog wat meer over kan vinden...

Kijk eens of dit wil lukken . Ga naar Systeem eigenschappen / Hardware/Aparaatbeheer/USB Controlers die open klikken en daarin alle verwijzigingen ongedaan maken Dan doe je de driver cd van je moederbord in je cd/dvd speler en start Windows opnieuw op die zal dan nieuwe apparaten vinden laat windows dan zelf zoeken naar de drivers als het goed is moet het zo lukken;)

Bandit ik heb gedaan wat je zei alle usb poorten en controller ongedaan gemaakt daarna men pc opnieuw opgestart met mijn moederbord cd erin maar windows heeft zelf de software geinstalleerd zonder op die cd te zoeken het probleem is dus nog steeds hetzelfde :confused:

Greetz Swifty

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan