Usb 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keevman

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2000
Berichten
46
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb windows xp home geinstalleerd en alles werkt goed, op de USB poorten na. Ik heb daar mijn adsl modem op aangesloten. Je raadt het al: ik kan nu internet niet op. Downloaden van de drivers is dus ook geen optie.
Hoe kan ik mijn USB poorten werkend krijgen? Ik geloof dat ik drivers nodig heb voor USB 2.0, maar waar kan ik die downloaden, zonder dat ik servicepack 1 moet installeren?
 
Geplaatst door Keevman
. Je raadt het al: ik kan nu internet niet op. Downloaden van de drivers is dus ook geen optie.


maar waar kan ik die downloaden, zonder dat ik servicepack 1 moet installeren?

Waar je ze kan downloaden? Je zegt zelf al dat dat dus geen optie is omdat je internet het niet doet.

Heb je geen cds van je usb kaart?
 
ik bedoelde: waar kan ik die downloaden vanaf een andere computer?
Ik heb wel een cd van mijn moederbord waar de usb drivers op stonden, maar als je die start, dan geeft ie de melding dat ze van de microsoft update site moeten worden gedownload.
 
En als je in apparaatbeheer rechtsklikt op je usbpoorten, stuurprogramma bijwerken en dan verwijst naar je cdrom lukt het ook niet ?
 
Normaal gesproken zou de USB poort gewoon moeten werken, dan niet als USB 2 maar wel als USB 1.1, deze ondersteuning zit standaard in XP.
Staan er nog vraag-/uitroeptekens in je apparaatbeheer?
 
ja, er staan wel van die gele vraagtekens/uitroeptekens voor 2 van de USB dingen. Ik neem aan dat mijn adsl verbinding het alleen niet doet doordat die usb het niet doet. Ik krijg ook elke keer de melding dat er nieuwe usb hardware is gevonden. Deze kan ik niet installeren want ik heb geen drivers.
 
Bij mijn weten zijn USB 2.0 drivers alleen verkrijgbaar via SP1 van XP.
Due to licensing agreements, USB 2.0 drivers are not available for download. USB 2.0 drivers are available through Windows Update

Misschien dat de fabrikant van je chipset nog drivers beschikbaar heeft, maar ik denk van niet.


http://www.usbman.com/USB 2 News.htm
 
Vraag? Sluit je de USB aan de voorkant of aan de achter kant op het moederbord aan??
 
Ik heb wel een cd gevonden van een ander moederbord met usb 2.0 drivers. Misschien dat die wel werkt.
Het is een bestand van 300 kb dat Q312370_WXP_SP1_x86_NLD.exe heet, dus dat zou kunnen werken. Het is waarschijnlijk een klein USB2 gedeelte van SP1.

Ik had de modem op de usb ingang aan de achterkant van de pc aangesloten. Ook heb ik ze aan de voorkant geprobeerd, maar die werkte ook niet.
 
Het is toch hilarisch he, toen ik een probleem had met de internetverbinding (niet werkende dus), keek ik op de probleemoplosser van mijn internetprovider en die verwees constant naar het internet voor meer uitleg. Maar bij jou ligt het probleem natuurlijk niet aan de software. Misschien kan je voorlopig je internetverbinding over een lokaal netwerk-poort laten lopen, heb ik ook gedaan. (bij mij om USB poorten te sparen + als je geen thuisnetwerk hebt, dan kan dit makkelijk uitkomen he)

tis natuurlijk maar een tijdelijke slechte oplossing, maar het is een oplossing he. :D
 
Ik geloof dat ik het nu voor elkaar heb. Ik heb servicepack 1 geinstalleerd en nu is het usb probleem opgelost. Het enige probleem dat ik nu nog krijg is een usb-installeerscherm als ik de usb-kabel van mijn adsl-modem (sagem USB) erin doe. Windows herkent em niet. Ik ben de cd kwijt van de modem, dus heb ik maar een nieuwe cd aangevraagd. Ik neem aan dat internet het dan wel weer zal doen, als ik die drivers van de modem installeer.
 
zonder de drivers, blijf je dat scherm krijgen he. komt wel goed wanneer je die cd ontvangt..:D :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan