usb 2 device werkt niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simmity

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een raar probleem en heb al veel dingen geprobeert om het op te lossen.
Het gaat om een linksys usb network adapter. Versie : WUSB54G versie 4.
Nu heb ik een oude laptop met alleen usb 1.1 sloten. Dit apparaat heeft een usb2.0 slot.

Laptop specs:
Intel Celeron processor @ 1.7 ghz
192 mb ram
20 gb hdd
sis650 chip.

Hij was voor XP gemaakt, dus linksys driver erop en verder geen probleem. Prima verbinding. Maar aangezien mijn laptop erg traag is met xp heb ik windows 2000 erop gezet.
Geen enkel probleem, alleen als ik nu deze linksys adapter aansluit werkt heel erg soms en valt 90% van de tijd uit. Windows zegt niet dat de linksys adapter verbinding verbroken is. Alleen de adapter krijgt amper power. Naja usb eruit en krijg een foutmelding dat apparaat niet goed verwijderd is. Weer erin doet het voor 10 sec en valt weer weg.

Uiteraard dacht ik eerst eraan dat usb1.1 niet goed werkt met apparaten via usb2.0 met stroom voorziening. Maar dit kan het Niet zijn, ik heb een externe hdd van usb2.0 nu al 2 uur zonder probleem draaien op de voeding van usb1.1.

Daarna heb ik de kabel gecontroleerd op een andere computer via usb2.0,zelfde probleem
Ook heb ik een andere kabel met de adapter aan de laptop verbonden zelfde probleem. Ook heb ik een usb2.0 hub gebruikt, helpt ook niet.

De linksys driver is geschikt voor windows 2000.

Op netstroom werkt het apparaat net zo goed als zonder netstroom

Op windows xp deed de linksys adapter het perfect.

Moet er wel bijzeggen dat de accu niet meer lang meegaat, na 20 a 30 minuten is de accu van vol naar leeg. Het kan dus zo zijn dat de accu het probleem is. Maar dit betwijfel ik ook omdat een externe hdd meer stroom gebruikt en wel goed draait.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

EDIT: Het probleem zal waarschijnlijk een los contactje in de adapter zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan