Usb 2 = Usb 1.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xabre

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2007
Hoi,

Ik zit al een tijdje met het volgende probleem maar nu pas begin ik mij pas echt te ergeren...
Ik had een msi neo-f mobo'tje met de p965 express chipset, deze had ondersteuning voor usb 2.0 maar telkens ik een usb2 apparaat aansloot bleef winXP melden dat deze rapper kon werken (de gevolgen waren dan ook vanzelfsprekend!)

Nuja geen probleem ik heb geduld:p
Een tijdje later begeeft mijn mobo het, besluit ik dan maar om een mobo van asus te kopen, een P5B-e. Deze heeft eveneens ondersteuning voor USB2.0 en werkt met de p965 express chipset. Het probleem is nu dat ik maar blijf traag werken (dus aan 12Mbps:s) ! Ligt dit aan :

- Een defect in mijn mobo?
- Windows xp die niet overweg kan met ehci/ich8 (en/of p965 express) : oplossing = vista instaleren:'(
- Ik die echt iets fout doe?

Ik kan jullie ook nog melden dat er een onbekend apparaat staat aangegeven, maar deze is correct geinstalleerd (maar de naam blijft dus onbekend apparaat), heb al zitten denken dat dit mss wel m'n e-sata aansluitng kan zijn maar lijkt mijn onlogisch...

Als iemand een oplossing weet, wat dan ook!
Dank bij voorbaat!

Staan er uitroep- of vraagtekens in apparaatbeheer?
Staat SP II geïnstalleerd?

Heb je de chipsetdrivers geinstalleerd? Heb je gekeken of voor USB 2.0 een apart stuurprogrammaatje opgehaald moet worden bij Asus?

ja ik werk al met sp2 sorry was dit vergeten te melden, zal eventjes kijken voor deze speciale drivers van asus...

bedankt

Staan er uitroep- of vraagtekens in apparaatbeheer?
Staat SP II geïnstalleerd?

En op de eerste vraag?

Overigens heb je bij het moederbord een driver cd erbij gekregen, en vanaf die cd kun je via de setup alle drivers installeren, dan dien je in apparaatbeheer een enhanced USB host controller te zien.

ja deze enchanged usb heb ik.

attachment.php

Nu kan ik jullie ook zeggen dat er slechts 1 apparaat is ingepluged, en dit is het apparaat voor massaopslag, dus ik weet niet waar dit onbekende apparaatvandaan kan komen.
Voor de rest staat er nergens een uitroepteken of iets dergelijk. Ook na het uitschakelen van het onbekende apparaat blijft het probleem.

Bedankt

Bijlagen

• naamloos.GIF
    naamloos.GIF
    5,9 KB · Weergaven: 62
Je hebt dus wel USB 2.0.

Bij dat onbekende apparaat, daar kun je windows zelf de drivers voor laten zoeken.

Overigens, bij welk type apparaat krijg je die foutmelding?

Ook zijn het geen gedeelde USB poorten, daar ligt het probleem dan ook niet.

Ik heb mij al ziek zitten zoeken op dit onbekend apparaat:s hij weet echt niet wat erme te doen! Overigens heb ik problemen met ieder apparaat dat aan massaopslag doet...kortom ieder apparaat usb2.0 apparaat:s

Ik heb ook eens gezocht achter speciale drivers maar deze bestaan niet voor de p5b het enige dat ik kan doen is nieuwe cipset drivers instaleren van intel, maar als het nu niet werkt zie ik niet meteen in waarom ht dan wel zou werken.

thx

Laatst bewerkt:
Veel werk, alle USB gevallen deïnstalleren, ook dat onbekende ding, de Intel inf file herinstalleren, de chipsetdrivers dus, rebooten en windows die dingen zelf laten installeren, en nogmaals rebooten.

Hoe staan de bios opties over USB overigens?

deze staan ingesteld op hispeed (dus 480MBps).

Ik zal bovenstaande eens uitvoeren! Bedankt.

OK heb dus bovenstaande allemaal uitgevoerd tot zelfs een bios-update toe! Maar niets heef geholpen:s heeft er nog iemand een idee:s

Bedankt

Mja, bedankt voor je leesvoer:p

Maar ik heb er niets kunnen uithalen dat mij uit de brand helpt:s
Toch bedankt...

Ik zou het wel raar vinden moest het iets hardware matig zijn want momenteel ben ik de enige in de hele wereld die dit probleem zelfs 2X na mekaar heeft gehad:s

Slechte karma.:evil::p

Je kunt nog SP2 er nog een keer overgooien, lijkt mij meer een registerprobleem dan een hardwareprobleem, euvel is alleen dat je daarna weer alle 5? updates moet installeren.

Het zijn er meer dan 50 vandaar dat er staat 5?.
Alleen na de herinstallatie van SP2 hoor.

hmmm het probleem blijft bestaan:s
Toch bedankt voor de tip:-)

Wat een uitdaging, en weird bovendien.:confused:

Dit is de laatste info file van intel, de zogenaamde chipsetdrivers.

Staat in de bios alles zo wat ook in de manual staat bij USB? zet die "high speed" eens op een andere waarde, en kijk wat er nu gebeurd, je weet 't niet hè.

Ik heb ondertussen nog eens verder gezocht...
er zijn mensen die een dergelijk probleem hebben, maar wanneer ze een aparte usb2.0 kaart in hun systeem steken werken plots alle poorten aan usb2.0:s

idd een echte uitdaging:p en bijzonder weird:p
zal nog eens kijken in de bios:-)

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan