USB 2 werkt als USB1 op win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurtvwa

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Hallo,
ik heb een pc met win xp en moederbord Epox 4SDa5+
Via dit moederbord zou ik 6 USB 2 poorten moeten verkrijgen.
Wanneer ik een USB 2 apparaat connecteer krijg ik de melding dat er een USB2 apparaat op de USB1 connectie zit, maw mijn USB connecties werken nog als USB1 ipv USB2... met alle gevolgen voor de snelheid natuurlijk. Ik heb al diverse info vergaderd met name dat SP1 moet geïnstalleerd zijn en alle microsoft updates (1 van de updates zou USB2 moeten activeren) Ik heb dit allemaal gedaan: SP1 EN alle beschikbare updates, maar heb nog steeds USB1 ipv USB2. Kan iemand mij helpen om dit aan USB2 snelheid in orde te krijgen??
In apparaatbeheer zie ik 3 maal USB open host controller en 3 maal USB hoofdhub (3*2 poorten !). Volgens de info die ik ingewonnen heb zou hier ook USB2 root moeten bijkomen maar dit gebeurt niet.... Hoe kan ik dit in orde krijgen???

er is een verschil (eigenlijk bedrog)bij usb2 full-speed =12Mbit/s (1.2Mb/s)= gelijk aan usb 1 of usb2.0 Hi-speed=480 Mbit/s (50 Mb/s).

Beste,

Op de site van epox (merk van mijn moederbord) staat als info bij mijn type moederbord volgende info:

http://www.epox.com/html/motherboard.asp?product=EP-4SDA5plus&lang=1

http://www.epox.com/html/feature.as...l4B0u4wh3H0C10X1bm00I3OX2l1f1x43f2no32rR3o23j

USB 2.0

USB2.0 is the new generation standard for peripherals and components. It allows transfer speeds up to 480Mb/s and is backwards compatible with USB1.x.

Ik verondertel dus dat mijn moederbord niet in de usb2 full-speed klasse valt van 12Mbit/s (1.2Mb/s)

Ik denk dat ikwel degelijk in windows nog iets dien recht te zetten.

Enig idee?

toen ik een usb2 kaart bijstak heeft windows deze onmiddelijk gedetecteerd en drivers geinstaleerd (werking ok met usb 2 scanner en nadat sp1 geinstalleerd was)dus zou ik eens kijken in apparaatbeheer en stuurprogram laten bijwerken door windows .

Ik heb geen idee wat er nog valt te updaten:

mijn apparaatbeheer ziet er als volgt uit.
Hierin mis ik de USB2 root hub; maar aangezien ik geen onbekend apparaat heb kan ik deze dus ook niet updaten tot USB 2 root Hub, moet ik dan de hardware wizard gebruiken?? en zo ja wat moet ik dan selecteren (ik heb de drivers voor USB2 gedownload en op pc staan...)

Bijlagen

Bij wijze van test heb ik ook nog een PCI USB2.0 kaartje in de pc geplaatst.
Opnieuw zelfde probleem, ook deze worden enkel als USB1 geïnstalleerd...
Heb ondertussen kaartje er wel al weer uitgenomen... met mijn 6 poorten heb ik voorlopig reeds voldoende ..

Nog tips iemand??

bij mij staat het volgende in apparaatbeheer en het enige dat wijst op usb 2 = NEC PCI to USB enhanced aahost Controler(zie bijlage)

sorry bylage is niet gelukt indien geinteresseerd zend mail

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan