USB 3.0 Stick is niet meer Compatible

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo Allemaal,

Mijn USB 3.0 Stick is niet meer downwards compatible. (Code 43)

M.a.w. in een USB 3.0 slot werkt hij wel, in een USB 2.0 slot werkt hij niet

Ook de reparatietool van Silicon Power32GB kan de USB-stick niet vinden als hij in een USB 2.0 slot zit.

Daarom heeft Driver in een USB 2.0 slot een geel driehoekje met uitroepteken

De driver weghalen en opnieuw opstarten helpt ook al niet, want zodra Win10 opgestart is staat het gele driehoekje met uitroepteken er weer.

Ook Driverzoekere zoals Driver Genius or DriverEasy werken niet omdat de Foutieve driver als driver wordt aangenomen.

Wie weet raad?

MVG
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt:
Welk Mobo

Meestal moet je bij de fabrikant van het mobo zoeken nar de juiste driver.
Zij weten chip er in zit die de USB 3 aanstuurt.
Helaas is het bij Asus soms lastig omdat ze verschillende chips gebruiken, in een zelfde bord.

Die handige sites geven je lijst met alle mogelijkheden. Dus handig is het niet.
 
Hallo
Mijn moederbord is: H81M-P33 van MSI,
Alle moederbord drivers heb ik geinstalleerd.
Ik zou het verder niet weten.
Mvg
Jan Filarski
 
Ok dus je heb deze site gebruikt.
Ga er van uit dat je win 10 64 bit hebt.
USB3 driver in de intel chipset, dus niet vergeten chipset driver te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Eric-Daleboudt,
Ja, daar heb ik alle drivers ( win,10 / 64bit) gedownload en ge installeerd.
Maar ik denk dat het toch aan de USB-stick ligt, op een ander MB doet hij exact hetzelfde, terwijl een zelfde USB-stick (USB 3.0 32Gb ook van Silicon Power) wel werkt onder dezelfde voorwaarden.
Mvg
Jan Filarski
 
To fix this, unplug all of your USB devices, then turn off the PC and take out the battery (This is assuming that you’re on a laptop), let the PC set for about 5 minutes, then put the battery back in and restart the PC. Next, plug your USB devices back in one at a time and make sure that they work.

If this does not work or you’re on a desktop, follow the steps in this KB article

Error: “USB Device not recognized” when you try to access a USB external hard drive.

zie ook
www.sevenforums.com/hardware-devices/27761-problem-usb-port.html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan