usb aan/uit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

0045241

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2010
hallo allemaal

ik heb een vraag ik weet niet of het moeilijk of makkelijk is maar ik hoop dat jullie hem willen proberen te beantwoorden . het probleem is we hebben vandaag een portebol externe hardeschijf gekocht nou is het probleem dat als de computer in slaapstand gaat de harde schijf aanblijft ik wil dus graag een programma maken die registreerd dat de computer in slaapstand wil gaan en dan automatisch de externe harde schijf uitzet ik denk dat je daarvoor de stroom van de usb poort moet afhalen ofzo
ik ben niet goed genoeg in programeren om dit te kunnen maken zou iemand een code voor me willen schrijven

kort samen gevad
- portebol externe hardeschijf hangt aan computer ( dat moet die gewoon altijd blijven doen want de computer en hardescijf zitten in een kastje waar je moeilijk mij kan komen)
- computer gaat in slaapstand ( dat doet die automatisch na 20 min )
- het programma registreerd het en schakeld de externe hardeschijf uit ( hoe weet ik niet ik denk dat usb port uitschakkelen het makkelijkst is
- als de computer weer aangaat moet de schijf ook weer aangaan

ik hoop dat je niet egt snelheids verlies heb met dit programma
alvast bedankt voor iedereen die mij wil helpen

groetjes 0045241:thumb:

dit is volgens absoluut niet makkelijk te realiseren en betwijfel ook of iemand dit voor je zal gaan schrijven. sowieso zal er veel en veel meer bij komen kijken dan even typen dat de usb poort uitgeschakeld moet worden... er zal namelijk op een of andere manier verbinding gemaakt moeten worden met de drivers, en dan moet er ook nog de mogelijkheid zijn om de stroom er uberhaupt vanaf te halen.

wat makkelijker zou zijn geweest is als je een schijf had gekocht die dit ondersteunde. die bestaan namelijk wel en kosten nauwlijks wat meer dan een normale. veel WD schijven hebben dit bijvoorbeeld al.

sorry dat ik je hier niet verder mee kan helpen, ik denk ook eigenlijk niet dat iemand het zal gaan doen. al helemaal niet omdat we geen enkel idee hebben van je systeem e.d.

Probeer eens in Google het zoekargument
"safely remove hardware visual basic"

Geen idee of het je verder helpt maar het levert wel een paar links op.

[edit]of "safely remove device visual basic"[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan