Usb aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Hallo,

Mijn zwager heeft een digitale camera gekocht en.......

Hij dacht dat hij klaar was maar hij bleek ook nog nodig te hebben:
- Dockingstation
- compact Flash

Ik weet niet wat het allemaal is maar het probleem is nu dat hij leuke foto's maakt en die op de pc wilde zetten....jammer die pc heeft geen USB aansluiting (oud beestje)

Betekend dit nu een andere pc, geen foto's meer maken of zijn er wellicht verloopkabels of iets dergelijks?

BVD

Wim

Welke Windows versie staat erop dat oude beestje?

Misschien een optie om een USB kaartje te kopen, gaat in een PCI slot. Zo krijg je 2 of 4 USB poorten erbij.

Ik denk W95. Is dat een probleem?

En weet jij wat zo'n USB kaart kost?

Dacht dat Windows 95 geen USB ondersteunt, maar 100% zeker ben ik even niet.
Zo'n kaartje kost niet veel, ik had een 2 poorts kaartje en die was geloof ik zo'n 25 gulden vorig jaar.

Geplaatst door Caspar107
Dacht dat Windows 95 geen USB ondersteunt, maar 100% zeker ben ik even niet.
Zo'n kaartje kost niet veel, ik had een 2 poorts kaartje en die was geloof ik zo'n 25 gulden vorig jaar.
Windows 95 OSR2.1 en hoger hebben alléén support voor de Intel USB Root hub. Voor álle andere apparaten en/of root hubs heb je dus specifieke Windows 95 drivers nodig. De usb-support moet je wel achteraf installeren (het staat los op de cd). Het wordt door Microsoft het Usb-supplement genoemd.

Alle jongere Windows 95 versies hebben geen enkel support voor USB, jammer maar helaas.

Wat is een "Intel USB Root hub"?

Is dat een interne kaart t.b.v. USB aansluiting of is het externe hub.

Ik hoorde van m'n zwager dat hij W95 heeft dus waarschijnlijk kan hij het schudden....

Geplaatst door Breevaart
Wat is een "Intel USB Root hub"?

Is dat een interne kaart t.b.v. USB aansluiting of is het externe hub.

Ik hoorde van m'n zwager dat hij W95 heeft dus waarschijnlijk kan hij het schudden....
De root hub is de chip die de eerste verbinding tussen de pc en de usb apparaten verzorgt. Dit kan dus de controller op het moederbord of een insteekkaart zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan