usb-aansluitingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
het gebeurt me steeds meer. Dan is mijn toetsenbord 'dood, dan doet mijn muis niks meer. Of wil de scanner niet starten. ook lijken externe HD's soms niet aangesloten.
wat (bijna altijd) meteen helpt is. even de usb-aansluiting verbreken en opnieuw verbinden. lastig dus.
wat is hier aan de hand en hoe kan ik dit verhelpen?

Open deur?
Drivers updaten zolang het geen hardware probleem is.

Wanneer gaat hij dood?
Als de externe schijf aangesloten is/wordt?
Muis en toetsenbord, zijn die helemaal bedraad? Je hebt nl ook van die draadloze modellen waarbij de ontvanger dan via usb aangesloten is.
In dat geval zou ik zeggen batterijen controleren.

alles is bedraad.
de HD's zijn permanent verbonden.

het toetsenbord is net nieuw, met de laatste update

Laatst bewerkt:
Kijk eens in de BIOS naar de waarden van de 12V, 5V en 3,3V lijnen van de voeding..?
Vermeld even wat deze waarden volgens de BIOS zijn.
In de regel mogen deze 5% maar boven of beneden afwijken.
Deze zijn meestal te vinden op de tab PcHealth of Hardware (monitor) o.i.d.

Het klinkt mij in de oren alsof er teveel vermogen van de usb-poorten wordt gevraagd.
Ter controle kun je , bijv, de ext. HDD's eens aansluiten via een zgn. "aangedreven" usb-hub. Dat is een usb-hub met adapter, dus eigen stroomvoorziening.
Als daarmee het probleem verholpen is weet je ook meteen de oorzaak.

dank voor je reactie. hoe kijk in in de bios? waar vind ik pchealth?

een probleem dat hiermee zou kunnen samenhangen? --> als ik de pc afsloot overkwam het mij dat deze niet meer wilde opstarten (kon windowsbestanden niet laden, keer op keer). alleen als ik de beide HD's loskoppelde startte windows wel weer op. ik gebruik nu nog maar éen HD

Laatst bewerkt:
Als je de pc aanzet zie je meestal een zgn. POST-scherm, zwart met witte tekst over geheugen, processor, BIOS etc.
Onderin dat scherm wordt veelal aangegeven welke toets je dan moet indrukken om de BIOS ( ook wel SETUP genoemd ) te openen.
Vaak is dat de [DELETE]-toets of F2, F12 of de escape-toets/
Dit is afhankelijk van de BIOS- of PC maker...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan