USB Adapter en N Router lage snelheid??

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
hallo,

ik heb het volgende probleem:
een internetverbinding van ziggo, bedraad haal ik de 120mb met gemak via mijn router Netgear wnr3500. Ik wil alleen nu ook draadloos met een netgear usb adapter wn111 (n usb adapter), alleen haal ik op deze manier maar 20mb :(

ik begrijp dat draadloos de snelheid tot 30% minder kan zijn, maar van 120 naar 20 ...
ik zit op ongeveer 4 meter afstand, geen muur tussen mij en de router.

iemand enig idee.. prutsers van ziggo weten het niet...
ik heb zelf al de verschillende kanalen van de wifi uitgeprobeerd, maar zelfde resultaat.

Hier exact hetzelfde probleem.

80/10 verbinding.
Netgear WNR3500 V2 Router.

Zodra ik met draad gekoppeld ben aan de router haal ik 79Mbit en als ik draadloos ga kom ik niet hoger dan 20Mbit.

Ingebouwde Intel ® WiFi Link 5100AGN

Ik ben benieuwd wie het antwoord weet

Gebruik je de 5GHz 'N' band?
indien je 2.5 GHz gebruikt, heb je wideband (40 MHz) aanstaan?

Bij de USB aansluiting: geen USB 1.0 uitgang?

Ik heb geen overeenkomstige onderdelen, maar met mijn setup haal ik ongeveer 55Mbit over een afstand van 5 meter met een muur en wat planken, wat redelijk is voor wifi (ik gebruik de 2.5 GHz band). 60 mbit UPC dus die paar mbit is mogelijk ook niet extra haalbaar wireless

bij de intel (en alle atheros gebaseerde kaarten) is het belangrijk dat WMM is ingeschakeld anders werken ze maximaal op G snelheid. Edit: netgeat materiaal heeft ook WMM enabled op de router nodig om goed te werken

Laatst bewerkt:
Ik heb de instellingen van de 2,4Ghz en 5.2 Ghz op auto staan.
Verder staat er daar in het scroll down menu alleen maar 20Hz.

WMM aangepast in de router in Intel maar de snelheid blijft laag 25Mbit

Heb je nog ideeën?

Thanks

Laatst bewerkt:
je gebruikt wpa(2)-psk voor de security?
Volgens een handleiding op internet kun je de wireless mode instellen, staat die op "up to 300 mb/s" ?
11N optie ingeschakeld op de 5100 kaart?

In het uiterste geval kun je misschien een usb stick van iemand lenen en je wifi kaart uitsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan