usb als backup maar ook als opstart

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik ben een usb-stick gaan gebruiken voor backupdoeleinden. als ik de pc opnieuw opstart moet ik deze eerst even eruit halen anders wil de opstartprocedure niet verder gaan (alsof ik cd/dvd in drive heb). hoe komt dit en hoe kan ik dit veranderen?
graag info!

en dan is de volgende vraag, hoe doe ik dat? ik ben leek he

Je zult dit in de bios moeten aanpassen. Bij het opstarten van de pc zul je even moeten kijken welke toetscombinatie je er voor nodig hebt.

die bios? dat is toch het hart van de pc? daar durf ik niet in te gaan peuteren....

tenzij jij mij goed uitlegt hoe ik het zou moeten doen. waar moet ik om te beginnen kijken? hoe kom ik er en wat moet ik vooral laten?

Hoe je in het bios kom is per pc verschillend. Vaak is het de deleteknop indrukken of f1. Dit wordt meestal aangegeven in het eerste scherm wat je ziet als je de pc aanzet.

vervolgens kom je in een scherm dit lijkt meestal op het volgende scherm:
bios-2.png

Je zult hier op het tabje van Boot moeten gaan staan.

Vervolgens zie je een aantal termen in het scherm, bijvoorbeeld:
- Harddisk
- cd-rom
- USB of removable devices

Je zult de harde schijf al eerste moeten laten opstarten. Deze moet dus boven aan komen te staan. en de USB stick zal onderaan moeten staan.
bios-3.png

Vervolgens moet alles opgeslagen worden bij de tab EXIT. Hierna zal de pc opnieuw opstarten.

bios-4.png

Durf je dit niet aan vraag dan een kennis die iets meer verstand van computers heeft om dit aan te passen.

Meer informatie: http://tille.garrels.be/training/ubuntu/ape.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan