USB apparaat telkens weg naar afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

america

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2005
Hoi

Ik heb een Hub met 2 usb sticks er vast in zitten op de computer.
Dit vind ik handig, omdat ik zo telkens bepaalde bestanden daar zo kan opslaan.
Nu is telkens als de computer uit is geweest de schijf van de usb weg, dus moet ik de stick er telkens even uit en weer in doen? Is dat normaal, of is daar een oplossing voor?

groet America

Mogelijk is het op te lossen, door in Apparaatbeheer het Stuurprogramma bij te werken.

XP SP2/3 of Vista SP1 ?

Ik heb dit geprobeerd, maar er worden geen nieuwere versies gevonden?

Nog vergeten te melden:
Deze sticks heb ik gedeeld zodat we er ook vanaf een andere computer dingen kunnen opslaan, dit delen moet ik nu ook telkens opnieuw instellen, dit verdwijnt ook.

Zijn de aangesloten sticks na een reboot, wel op de computer zichtbaar zonder USB hub ?

Oh dat moet ik eerst even uitproberen. Moet nu helaas weg..... wordt vervolgd dus

Ja idd, dan zijn ze wel zichtbaar, en ook gedeeld !! Het ligt dus aan de hub? is daar nog iets aan te doen dan??

Is het een USB hub zonder adapter - eigen voeding ?

Zo ja, schaf er eentje aan met eigen voeding, of gebruik de sticks afwisselend op de USB poort van de PC.

Laatst bewerkt:
Het is er een van sitecom, met adapter.
Maar ik haalde dus net als test even een van mijn sticks uit de usb van de computer en deed hem erna weer in, maar dan is hij ook meteen niet meer gedeeld. Waar kan dat aan liggen, dat zou ik toch niet iedere keer hoeven in te stellen?

Wanneer je de stick daarna in de andere PC steekt, functioneert ie dan wel ?

Ja daar wordt hij wel herkend, maar is wel de optie gedeeld ook weg.

Nee de andere computer is een XP, maar dat moet toch niet uitmaken?
Ik ga dat programma wel proberen, je hoort het van me.

Heeft prima geholpen dat programma!!

Ik heb wel het idee dat er heel veel opstaat wat ik toch nooit gebruik, maar hij is nu wel altijd zichtbaar, en dat was mijn bedoeling.

Bedankt :)

Je kunt toch de onnodige programma's verwijderen ?

Fijn te horen, dat je verder tevreden bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan