USB apparaten niet herkend in Vista Ultimate 32bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald89

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Beste allen,

Ik heb sinds gisteravond opeens een zeer merkwaardig probleem, ook al zijn er talloze mensen die het hebben: mijn usb apparaten worden niet meer herkend.

Situatie is als volgt:
Gisteravond wou ik even wat muziek van de ene naar de andere pc overzetten met een usb stick. Mijn laptop pakt ze zonder enkele problemen (vista home premium), dus ik doe hem in mijn desktop, geen reactie. Er gebeurt niets: geen geluidje, geen drivers installeren, geen pop-up, helemaal niets.

Vreemd genoeg pakt ie mijn muis (ook usb) wel gewoon normaal.
Ik heb ruim 2 uur lang zitten zoeken en dingen geprobeerd: terugbrengen naar eerder herstelpunt, updates van microsoft, de knowledge base doorzocht, helpmij afgezocht, google natuurlijk gehad, alle usb apparaten in apparaatbeheer opnieuw geinstalleerd, infcache1 of iets dergelijks verwijderd (via helpmij topic), en nu als laatste redmiddel mijn harde schijf geformatteerd en een clean install van vista gedaan.
Helaas werken ze nu nog steeds niet.

Wanneer is dit probleem opgetreden?
Nadat mijn Vista enkele problemen kreeg (bootmgr.exe missing) heb ik een opstartherstel uit laten voeren, dit ging goed. Hierna werd opeens geen usb stick meer herkend.

Apparaatbeheer:
Ik heb bij mijn USB hoofdhub een geel uitroeptekentje staan, samen bij 2 apparaten. Ik kan echter niets bijwerken nu, dit heeft gisteren (toen ik nog internet had, inmiddels wordt mijn usb wlan adapter ook niet meer herkend) ook niet mogen baten; werden geen nieuwere stuurprogramma's gevonden en zoals eerder vermeld had uitschakelen en rebooten ook geen effect.

Mijn systeem:
Mobo: Asus p5n-d
CPU: intel core 2 duo E8400 (niet overclocked)
Voeding: OCZ stealthxstream 600watt

Heeft iemand ook maar enig idee wat ik hieraan kan doen?

Laatst bewerkt:
Even een update:
Vanavond mijn mp3 speler (fungeert ook als usb stick) geprobeerd: op mijn laptop werkte ie gewoon. Daarna op m'n desktop (met de problemen) geprobeerd, geen enkel teken van leven. Daarna weer in m'n laptop geprobeerd en daar ook geen teken van leven meer.

Lijkt erop dat mijn pc een te hoog voltage door de sticks heen gooit, kan dat?
Zo ja, hoe los ik dat op? met een jumpertje op het mobo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan