USB-Apparaten worden niet meer herkend.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Did
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Did

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hey,

Ik was dus gisteren muziek op mijn ipod aan het zetten via Itunes, nadat de overdracht gedaan was had ik Itunes aan laten staan en de Ipod was ook nog ingeschakeld. Dit kon onmogelijk voor problemen zorgen dacht ik, aangezien mijn Ipod dan gewoon zijn batterij heroplaad. Ondertussen keek ik dus een filmpje op mijn computer via WMP, toen de film gedaan was keek ik nog eens naar mijn Itunes en zag dat mijn IPOD uitgevallen was. De Ipod was nog aanwezig in het menu links van Itunes, maar niets kon hier meer overgezet worden (hij was dan ook uitgevallen). Dus ik verwijderde mijn Ipod uit de USB en stak hem er opnieuw in. Vanaf dan kwam de foutmelding in een ballonnetje "Het USB-apparaat wordt niet herkend". Mijn Ipod wordt ook niet herkend via verkenner/ deze computer. Ik dacht dat het aan mijn Ipod lag, maar toen ik mijn webcam aansloot, kwam juist dezelfde melding. Na dit Itunes-voorval herkennen (behalve muis en toetsenbord) mijn USB-poorten dus niets meer. Ik heb al zitten zoeken hoe ik mijn USB-apparaten mss zou kunnen updaten, maar dit is nogal een hels zoektochtje in het internet-doolhof...
Bij apparaatbeheer onder USB-controllers komt er te staan "Onbekend apparaat". Zoeken naar gewijzigde apparaten levert niets op.

Info over mijn pc:
Microsoft Windows XP Home Edition
Versie 2002
Service Pack 3

Pentium 4 CPU 3.00GHz
Kloksnelheid 3.01 GHZ.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!
Met dank,
Did

heb je de instellingen perongeluk gewijzigd? Dit had ik met mijn mobiel, het moest op ´massaopslag´ staan.

heb je de instellingen perongeluk gewijzigd? Dit had ik met mijn mobiel, het moest op ´massaopslag´ staan.

Nope, had niets veranderd. Het probleem is ontstaan toen mijn Ipod uitviel na zijn overdracht in Itunes.

Ik heb trouwens ook al systeemherstel naar eergisteren geprobeerd. Maar dit leverde ook niets op, er kwam een melding dat er geen systeemherstel gedaan kon worden, aangezien niets veranderd was.

Laatst bewerkt:
Of het helpt weet ik niet, download usbdview
hiermee kan je achterhalen wat er ooit op aangesloten is geweest en kan deze info weer verwijderen. Misschien dat dan na een herstart weer het een en ander herkend wordt.
Niet geschoten is altijd mis.

Of het helpt weet ik niet, download usbdview
hiermee kan je achterhalen wat er ooit op aangesloten is geweest en kan deze info weer verwijderen. Misschien dat dan na een herstart weer het een en ander herkend wordt.
Niet geschoten is altijd mis.

Heb dat programmatje gedownload. Er staan twee Ipod-apparaatnamen in, ik zal die eens verwijderen en opnieuw installeren via Itunes, als dat kan. Ik denk wel dat de software voor Apple Ipod geinstalleerd wordt via Itunes, wanneer je deze voor het eerst aansluit.

Update* Ik heb die van mijn Ipod verwijdert, tevergeefs zoals verwacht. Ik kan mijn Ipod niet opnieuw installeren, aangezien de software in mijn Ipod zelf zit en opgestart wordt wanneer ik deze aansluit op mijn pc. En mijn pc herkent mijn Ipod niet, noch enig ander apparaat die ik aansluit.

Laatst bewerkt:
Ik heb eens door de andere gelijkaardige topics gebladerd en heb daar ook het een en ander van geprobeerd, tevergeefs weer. Ik denk dus dat mijn poorten het gisteren ook begeven hebben!

Alvast bedankt voor de moeite,
Did

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan