USB ATA drive met EXT2 in Windows XP formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

SRNA513006

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2007
Ik heb even getwijfeld of ik deze vraag in het Windows forum moet stellen maar heb toch maar besloten om de vraag hier te stellen.
Sinds kort beschik ik over een Popcorn Hour Multimedia Player A-100 (hierna PH) met het OS Linux.
De daarin door mij geplaatste IDE ATA HDD is in het formaat EXT2/3 geformatteerd.
Omdat de FW van de PH nog wat kuren vertoond moet ik de HDD af en toe opnieuw formatteren.
Hiervoor haal ik de HDD uit de PH, plaats deze in mijn oude PC, sluit de HDD op een ATA kabel aan en formatteer de HDD in het formaat EXT2 met het op een BootCD beschikbare tooltje.
Jullie zullen met me eens zijn dat dit nogal omslachtig is.

Ik gebruik tevens een USB/IDE converter die ik op een van mijn USB poorten van mijn Windows PC aansluit en waarop ik ook een ATA/SATA HDD kan aansluiten.
Als ik de PH EXT2 HDD op deze converter aansluit dan ziet Windows XP Pro SP2 deze HDD niet maar wordt b.v. wel door Ghost 11.0 herkend.

Nu vraag ik me af of er een tool (bij voorkeur Free- of Shareware) bestaat waarmee ik vanuit Windows XP via deze USB/IDE converter de PH HDD met EXT2 kan formatteren.

Iemand een goede tip of advies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan