USB, Audio Input/output en Nieuwe Card Reader werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo Helpmijers,

Ik heb net een Spire 3.5 Internal Card reader in mijn computer gezet, maar deze wordt niet gezien.
Ook de usb poorten aan de voorkant werken niet, de audio input en output ook niet.

Ik heb de volgende case: elite cooler master 430

Hopelijk kunnen jullie me helpen, ik heb de computer nu nog open dus zou snel wat kunnen veranderen aan de hardware.

Mvg, Zeromaster

En aan welk merk en type moederbord zit alles aangesloten en op welke headers op dat bord.
En staan de jumpers of schakelaars op het mobo voor de audio zo ingesteld dat ook de front jacks kunnen werken?

Ik heb het volgende systeem:
ASRock H61M/U3S3
Intel Core i5 2400/3.1GHz
XFX Radeon HD 6950 XXX
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
Cooler Master Elite 430
OCZ StealthXStream 2
Samsung Super-Write Master SH-S223C
Kingston ValueRAM
Spire Internal 3.5 Card Reader

De kabels zitten aangesloten op de USB 6-7 en 8-9.
Jumpers ??? snap ik niet helemaal

Indien het allemaal losse draadjes met stekkers zijn die ven nalopen, de serie 1 van de USB plus, min, ground en de 5 volt moeten allemaal op dezelfde rij zitten
Zie dat voor de front audio in de manual alleen stekkers worden gebruikt en er geen jumpers of schakelaars, daar is die "sense" van belang.

Neem aan dat in de bios alles voor USB en audio op enabled staat en de front panel op auto of enabled.

Het zijn geen losse stekkers, ze zitten allemaal in een zwarte omhuizing die ik er gewoon in kan klikken.
In de Bios staat het inderdaad enabled.

Indien de plaats van de afzonderlijke draadje in die stekkers niet overeenkomen met die van de headers zal het niet werken, het is niet gestandaardiseerd hoewel vele de meest gebruikte layouts gebruiken maar in dit geval niet zo te zien.
Kontroleer/vergelijk de aansluitingen via de beide manuals.

Welk type Spire is het?

Dat er geen standaard voor is op welke plaats wat zit bedoel ik, nu is het VCC(+5v)-data.min-data.plus-ground en bij rij 2 nog eens ground.

Maar even te hebben vergeleken zitten ze wel hetzelfde.
De AC97 audio komt overeen met die van de kast dan zal de HD connector niet werken.

Over de USB stekkers is dat dan vreemd, kun je die maar op 1 manier plaatsen? of kun je ze ook omdraaien?, zijn alle gaten in die stekkers open, pin 1 zou dicht moeten zitten, zo niet dan kan de stekker verkeert om zitten.

Pin 1 zit inderdaad dicht, zou het niet aan de instellingen kunnen liggen?

Alleen als de chipsetdrivers en daarna de rest van Asrock niet zijn geïnstalleerd, te zien in apparaatbeheer, maar lijkt me sterk dat je die niet hebt geïnstalleerd.

Kan me verder ook niet er de vinger opleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan