USB autorun.inf inschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bennanaananneb

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
Berichten
5
Hallo beste mensen,
Ik werk sinds kort met meerdere computers voor school, mijn (desktop) pc thuis, mijn laptop op school en de computers van school.
Nu heb ik dus een usb stick om mijn bestanden overal te kunnen gebruiken, en die wil ik graag automatisch backuppen op mijn laptop en pc (op school doe ik het manueel want ik gebruik niet altijd dezelfde pc).
Op mijn laptop werkt de autorun.inf in combinatie met backup.bat erg goed (Windows xp), maar op mijn desktop pc gebeurt er niets (Windows 7).
Ik heb dus even wat gegoogeled en ben erachter gekomen dat microsoft de autorun.inf in windows 7 (en late xp versies?) heeft uitgezet om te voorkomen dat er virussen worden verspreidt (verbeter me als ik het fout heb begrepen).
Nu is mijn vraag:

Hoe kan ik, alsnog in Windows 7 de autorun.inf functie inschakelen?

alvast erg bedankt,
Bennana

PS. Ik post niet snel in forums als ik iets niet begrijp, dus ik hoop dat ik alles goed gedaan heb ? (qua catagorie etc.)
 
De oplossing staat (in het Engels welliswaar, maar je komt er wel uit): hier.
Of je methode 2 ook kunt gebruiken hangt af van de versie Windows 7. Gpedit.msc is niet beschikbaar in Starter en Home versies, vandaar.

Overigens vind ik het opnieuw inschakelen van AutoRun geen goed iets, inderdaad vanwege virussen maar ook vanwege trucs om data te stelen met een daarvoor voorbereide USB-aansluitbaar opslagmedium (iPod, memory-stick etc.)

Tijs.
 
Is over het algemeen niet, ook niet via een optie in windows 7.
Dit is bewust door MS dicht gespijkerd vanwege de autorun.inf virussen die slecht bekomen op peecee's die via deze methode besmet worden, dus vandaar.

Gebruik een U3 stick of vergelijkbaar principe.
Wat je ook kan doen is:
Plaats je favoriete programma op de root van je stick en verander de naamhiervan in "StartMe.exe" of "Autorun.exe".
Zorg er ook voor dat er geen enkel programma met een *.exe bestand op de root staat als alleen die je wilt opstarten, elk ander programma zal moeten onderbrengen in een submapop de stick.
 
@dnties
De oplossing staat (in het Engels welliswaar, maar je komt er wel uit): hier.
Die oplossing heb ik ook zien staan maar volgens mij (en anderen) werkt die niet omdat het hier over specifieke verwijderbare media gaat en niet over usb-sticks in het bijzonder. Ben ook nog een paar scriptjes tegengekomen maar het schijnt toch allemaal niet te werken,vandaar dat ik niet gereageerd heb op deze post.
 
yep zelf niet (kunnen) getest omdat ik er geen probleem mee heb.
 
De oplossing staat (in het Engels welliswaar, maar je komt er wel uit): hier.
Of je methode 2 ook kunt gebruiken hangt af van de versie Windows 7. Gpedit.msc is niet beschikbaar in Starter en Home versies, vandaar.

Overigens vind ik het opnieuw inschakelen van AutoRun geen goed iets, inderdaad vanwege virussen maar ook vanwege trucs om data te stelen met een daarvoor voorbereide USB-aansluitbaar opslagmedium (iPod, memory-stick etc.)

Tijs.

Ik heb methode 1 en 2 bijde geprobeerd, geen succes... alsnog bedankt voor de reactie :p
 
Is over het algemeen niet, ook niet via een optie in windows 7.
Dit is bewust door MS dicht gespijkerd vanwege de autorun.inf virussen die slecht bekomen op peecee's die via deze methode besmet worden, dus vandaar.

Gebruik een U3 stick of vergelijkbaar principe.
Wat je ook kan doen is:
Plaats je favoriete programma op de root van je stick en verander de naamhiervan in "StartMe.exe" of "Autorun.exe".
Zorg er ook voor dat er geen enkel programma met een *.exe bestand op de root staat als alleen die je wilt opstarten, elk ander programma zal moeten onderbrengen in een submapop de stick.

Ik heb ergens volgens mij gelezen dat een U3 stick zich voordoet als een cd/dvd? Dat zou wel een oplossing kunnen zijn maar ik heb er geen... Wat ik dus wil is dat als ik mijn usbstick in mijn pc stop, er een optie bijstaat: Backup. en dat dan ''backup.bat'' word gestart die de inhoud van de usb stick naar mijn computer kopieert. zo kan ik makkelijk mijn bestanden backuppen zonder dat ik dat handmatig moet gaan kopieren iedere dag :) Werkt een autorun.exe wel? Mischien kan ik een *.exe maken die de backup.bat start?
Ik hoop dat er toch een manier is om mijn batch automatisch te starten...

ps. Ik heb dit gevonden: http://www.ruwebit.net/article/185 Misschien kan ik een cd partitie maken?
Link hierboven was niet echt hulpvol...
Weet echt niemand of dit mogelijk is?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan