USB bootable maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox1

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
37
Beste Helpmij medeleden,


Ik wil graag mijn USB stick bootable maken, laat eerst vertellen wat ik heb gedaan.

1) USB stick 2.0 van 4GB leeg gemaakt
2) USB stick geformatteerd naar NTFS.

Nu heb ik talloze programma en instructie kunnen vinden op het internet, en allemaal door gelezen.
Maar ze hebben het over dat je een Windows OS nodig heb, en dat de "files" op mijn pc staan of een cd sta.
Maar ik ken de "files" niet vinden, ik dacht aan Linux maar volgens vele website moet het Windows OS zijn?

Weet iemand waar of hoe ik aan OS komt? Voorkeur gratis(vanzelfsprekend)


Met vriendelijke groet,

XBOX1
 
wat wil u kunnen booten vanaf de USB-stick een besturingssysteem(installatie)?
 
Oops:rolleyes:
Vergeten er bij de zeggen de OS moet ghost ondersteunen.

Ik wil met ghost een image maken van de ene partitie en deze image zetten voor de ander partitie.

Ik doe dit vanwege een school opdracht, ik heb al uren gezocht naar een mogelijke oplossing. Maar ken het niet vinden, en de docent blijf volhouden dat het antwoord te vinden valt via google. Ik geloof het best wel maar ik ken het echt niet vinden.
 
Ik snap er niks van, volgens mij kun je met ghost een image maken van elke partitie en anders kun je CloneZilla gebruiken.
 
Ik snap er niks van, volgens mij kun je met ghost een image maken van elke partitie en anders kun je CloneZilla gebruiken.
Als er een draaiende besturingssysteem staat op de partitie waarvan je een image wil maken, ken je van die partitie geen image maken.
Je moet dus de computer start via een ander besturingssysteem van uit een ander harde schrijf /usb-stick.
 
Laatst bewerkt:
Ehm nee Norton Ghost heeft hun eigen CD, die kun je aanmaken in het programma geloof ik. Dat kan in Acronis in iedergeval ;)
 
Ik snap er niks van, volgens mij kun je met ghost een image maken van elke partitie en anders kun je CloneZilla gebruiken.
Steeds als ik het probeer te pc starten via de USB, krijg iets over iets druk op TAB? Dus iets ging er fout.
 
Hallo,
Ik heb mijn USB bootable gemaakt met het programma ; WinSetupFromUSB 1.0 bèta 8

Maar nu zit ik met het probleem dat mijn laptop niet vanaf USB kan booten... BIOS ondersteund het niet.
Maar er staat geen besturingssysteem meer op die laptop, en de CD/DVD speler is kapot...
Nu heb ik de harde schijf in een andere laptop gedaan en hierop Windows Vista (origineel bij die laptop) erop gezet. Nu doe is de harde schijf terug krijg ik blue screen.
Doe ik de harde schijf terug in de (niet kapotte) laptop en dan doet Windows het wel?
Iemand een idee?
 
Als je windows installeert, installeert hij ook de drivers mee. Je moet hem dus vanaf de pc installeren waarop hij ook gebruikt gaat worden.

Ik weet niet of je een aan een externe CD/DVD speler kan komen en of de bios dat ondersteund, dan zou je daarmee windows kunnen installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan