USB bootable

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik wil mijn oude Dell Dimension 4100 kunnen opstarten vanaf mijn USB.
In de BIOS is er geen optie voor.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Ik wil op die computer FreeNAS draaien vanaf de USB, dus ik heb vooralsnog niets aan oplossingen op Windows.

Laatst bewerkt:
Kijk naar de mogelijkheden van Plop
Daar kun je een bootfloppy mee maken van waaruit opgestart je kunt kiezen voor USB boot.
Daar kun je (alternatief) een opstartbare CD mee maken van waaruit opgestart je kunt kiezen voor USB boot.

Tijs.

Ik heb nog iets toegevoegd in mijn bericht. Volgens mij werkt PLOP niet buiten Windows....

Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je ons even uitleggen wat FreeNAS precies is?

Een besturingssysteem?

Laatst bewerkt:
FreeNAS is gebaseerd op FreeBSD, een soort besturingssysteem, speciaal geschikt voor de opslag van gegevens (die je dan bijvoorbeeld via een netwerk benaderbaar kunt maken).
Forgive me if I do not explain it correct....

Ahh.. maar kun je niet gewoon een USB bootable maken doormiddel van een programmatje op Windows?
En dan je USB in de pc stoppen en opstarten, zo niet dan zet je in je BIOS de USB op nummer 1 of druk je op enter als je op USB staat.

In mijn BIOS komt geen USB voor, dus dat is geen optie volgens mij.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zeg toch duidelijk dat je de pc moet opstarten van de Plop floppy of Plop cd? Daarna (via Plop) dat Freenas starten op je USB stick.
Windows komt er niet bij te pas, dus. De volgende keer beter lezen!!!

Tijs.

Vraag verplaatst, USB heeft naar mijn idee totaal niets van doen wat betreft casemodden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan