USB-c 3.0 werkt dit met een randapparaat USB-c 3.2

nkamp

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
146
Hallo,

Ik heb een laptop uit 2017 Asus N580V met een USB-c 3.0. Nu wil een een externe harddisk aanschaffen bv. Transcend StoreJet 25M3C 2TB maar die heeft als specificatie USB-C USB 3.2 (Gen 2)

Wat ik mij afvraag kunnen die twee met elkaar communiceren?
(Ik snap dat de transfer snelheid omlaag gaat vergeleken als zowel de laptop en de externe harddisk USB-C 3.2 zijn.)
 
USB-C USB 3.2 (Gen 2) is maximaal 10Gbps. USB-C 3.0 is 5Gbps. Met die laptop krijg je volgens mij dan maximaal 5Gbps.

Is dat deze? Daar staat USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s) type-C en niet Gen2.
Transcend StoreJet 25M3C 2TB
 
Laatst bewerkt:
Deze had ik gezien:Transcend StoreJet® 25M3C 2 TB Externe harde schijf (2.5 inch) USB-C USB 3.2 (Gen 2) Donkergrijs TS2TSJ25M3C
Als je zegt 'deze' is een betere voor die prijs, dan hoor ik het graag.

Ik begrijp dat de overdracht snelheid omlaag gaat, dat vind ik ook logisch. Maar het communiceert wel, is waar het mij om gaat.
(Ik heb een tijdje terug de docker station Dell WD19 aangeschaft en die werkt niet goed met USB-C 3.0 ondanks dat de USB-C 3.0 wel een tweede beeldscherm aan kan sturen. Dit had ik getest. Maar het laden werkt niet met USB-C 3.0 en ook het tweede scherm aansturen niet geweldig.)
 
TS2TSJ25M3C

Volgens de fabrikant Gen1
Volgens mij zit Bol.com fout. Die is geschikt en zal werken. Windows 7 en hoger staat er. Bij Bol kun je gratis retourneren.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan