usb com toewijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

caddy69

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
hallo,

kan ik aan een usb apparaat ook een specifieke com poort nummer toewijzen ?

ik heb namelijk een gps ontvanger die werkt met een usb poort.
nu moet ik voor de software mijn gps aansluiten op com 1

kan dat en hoe geef ik dus mijn usb poort de com 1 toevoeging

Vertel ons welke GPS ontvanger je hebt (merk & type, misschien ook een link naar de fabrikant-site).

Je zult de USB poort (d.m.v. de (driver-)software) moeten kunnen aangeven als een (gevirtualiseerde) COM-poort.

Dat werkt op dezelfde manier op Bluetooth smartphones (TomTom als navigatie-software) i.c.m. een Bluetooth GPS ontvanger. Ik neem aan dat het (met de juiste (driver-)software en de juiste instellingen) ook voor jou moet lukken.

We horen het wel.

Tijs.

Vertel ons welke GPS ontvanger je hebt (merk & type, misschien ook een link naar de fabrikant-site).

Je zult de USB poort (d.m.v. de (driver-)software) moeten kunnen aangeven als een (gevirtualiseerde) COM-poort.

Dat werkt op dezelfde manier op Bluetooth smartphones (TomTom als navigatie-software) i.c.m. een Bluetooth GPS ontvanger. Ik neem aan dat het (met de juiste (driver-)software en de juiste instellingen) ook voor jou moet lukken.

We horen het wel.

Tijs.

hallo tijs,

de gps ontvanger is van GARMIN type GPS18

ik heb via de site van garmin de drivers gedownload en geinstalleerd,
bij de installatie gaf hij niet aan welke com poort het moest worden, zal wel automatisch toegewezen worden, alleen ik kan niet terug vinden hoe ik kan zien welke com hij heeft toegewezen, of hoe ik dit kan veranderen.

groeten rene

Zie de 2 bijlages, 'gepikt' uit de informatie van de website.

Zie bijlage 1 dat de nRoute software eerst moet worden geïnstalleerd voordat de USB GPS receiver wordt aangesloten.

Zie bijlage 2 dat je zelf dan, na installatie van de USB GPS receiver, een keuze moet kunnen maken voor Serial of USB. Je bent dus (vlgs. de handleidingen) niet verplicht om een serieel apparaat aan te geven.

Dus: Deïnstalleer de software, en installeer de software opnieuw op de juiste manier.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• garmingps18_1.JPG
    garmingps18_1.JPG
    30,6 KB · Weergaven: 94
  • garmingps18.JPG
    garmingps18.JPG
    29,9 KB · Weergaven: 87
maar dit gaat toch over de software nroute ?

ik heb namelijk de gps voor waternavigatie op een boot.

ik heb al het programma en de kaarten.
dit programma werkt alleen als de gps op com poort 1 zit.

nu vraag ik me dus af, hoe zet ik een usb poort op com 1 ?

ik heb de software van garmin gedownload die bestemd is voor mijn gps ontvanger.
tijdens/na de installatie vroeg hij niet welke com poort dit moet worden,
hij gaf alleen maar aan dat de software gereed is voor gebruik.

groeten

rene

Ik heb geen mogelijkheden gezien om de USB GPS ontvanger een COM-poort toe te kennen. Je gebruikt dus niet de Garmin routeplanning-software bij je ontvanger?

Tijs.

nee ik heb een gps ontvager gekregen waar geen software bij zit,

de gps gebruik ik voor op het water met vaarkaarten erop

maar ik krijg de hele gps niet op com 1

Dan ben ik bang dat je blij bent gemaakt met een dooie mus. Ik heb nog rondgekeken voor een serial-to-usb adapter maar kon dat niet vinden.

Misschien weet iemand anders zo'n serial-to-usb adapter te vinden? Het gaat dus om een apparaat, aan te sluiten op de seriele poort van de computer, met een adapter om die seriele aansluiting van de computer geschikt te maken om een usb apparaat op aan te sluiten. Hier is niet bedoeld een apparaat om een serieel apparaat op een USB-poort van de computer aan te sluiten.

Tijs.

Het gaat dus om een apparaat, aan te sluiten op de seriele poort van de computer, met een adapter om die seriele aansluiting van de computer geschikt te maken om een usb apparaat op aan te sluiten. Hier is niet bedoeld een apparaat om een serieel apparaat op een USB-poort van de computer aan te sluiten.

Tijs.

dat klopt helemaal.

toch bedankt iedereen.

ik ga ook eens kijken of ik andere vaarkaarten kan krijgen

groeten rene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan