USB conflict???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Textra

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
181
Waarschijnlijk heeft mijn pc een conflict met een USB poort. Het probleem is het volgende. Ik heb voor internet (Internet plus bellen van de KPN) een draadloos netwerk op mijn desktop pc. Daar mijn pc niet beschikt over een Wifi kaart heb ik bij de Primafoon een Siemens USB adapter 108 gekocht welke ik via een USB poort met mijn pc verbind en zodoende draadloos kan internetten. De nieuwste drivers van de gigaset heb ik geïnstalleerd. Bij het uploaden van foto's van mijn Canon digitale camera naar mijn pc wordt de netwerkverbinding uitgeschakeld en heb dus geen internetverbinding meer. Bij het uploaden maak ik gebruik van software van Canon waarbij ik mijn camera met een kabel verbind met een USB poort. Om uit te sluiten dat er iets fouts is met de Canon camera heb ik een USB card reader gekocht en geprobeerd op deze manier de foto's te uploaden. Het resultaat is hetzelfde: geen internetverbinding meer. Overigens in beide gevallen lukt het wel de foto's te uploaden. Als ik nu nadat de internetverbinding is verbroken, de kabel van de Siemens USB adapter 108 loskoppel van mijn pc en vervolgens weer aansluit wordt de internetverbinding hersteld. Hierover heb ik met de helpdesk van de KPN gebeld. Deze vertelde mij dat het een bekend probleem is dat niet ligt bij de gigaset van Siemens of bij de KPN, maar bij Intel. Het ligt aan het moederbord en mij werd geadviseerd dit te upgraden. Waarschijnlijk zou het probleem dan verholpen zijn. Ik vraag mij af of het probleem dan opgelost is, want het installeren van een nieuwe versie voor mijn moederbord vind ik nogal een griezelige zaak waarbij van alles verkeerd kan gaan. Ik hoop dat iemand met min of meer hetzelfde probleem voor mij de oplossing heeft.

Al vast bedankt voor de moeite.

mvg
Hans
 
Misschien geen oplossing, maar wel te proberen:

Wat gebeurt er met je verbinding als je je foto's naar de harde schijf kopieert?
 
Zou hij de hoeveelheid data niet snel genoeg kunnen verwerken?
 
Na het schrijven van een brief aan de KPN hebben zij een monteur gestuurd. Helaas heeft deze het ook niet kunnen oplossen en hebben wij samen een nieuwe draadverbinding gemaakt. De draadloze verbinding is dus niet meer nodig en heb alles wat er mee te maken heeft verwijderd.

mvg
Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan