USB controller werkt niet optimaal in Windows XP professional SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Berichten
267
Hallo,

Ik ben bezig om op mijn bestaande (en werkende) oplossing "internet-plus-bellen" van KPN een extra PC aan te sluiten die draadloos in verbinding moet staan met de box die op internet is aangesloten. Deze box stuurt het signaal door en op de PC die ik aan moet sluiten, is via een USB-poort een zogenaamde gigaset aangesloten die het signaal op moet pikken. Ik heb alle installatiestappen goed doorlopen (alles 10 keer gecontroleerd), maar het werkt nog niet. Dit komt volgens KPN support waarschijnlijk, doordat mijn USB controller device niet goed werkt.

Als ik in apparaatbeheer kijk zie ik bij mijn USB controller device inderdaad een geel vraagteken en een uitroepteken staan. Ik heb me door support laten vertellen dat ik het stuurprogramma moet bijwerken. Dit zou normaal gesproken niet nodig moeten zijn, omdat ik werk met Windows XP professional SP2. Omdat het kennelijk toch niet werkt dan toch maar op zoek naar een goede driver. Of zoals ABIT support het stelt:

"Usually you only need the windows service pack 1A or 2 for the USB driver.
If you really need the intel USB 2.0 driver, please visit intel web site."

Ik heb een IC7 moederbord van ABIT en de USB-poorten zitten hierop geintegreerd. Van ABIT begrijp ik dat ik de drivers van de INTEL website moet halen, maar ik kan deze hier niet vinden (ik kan uberhaupt geen USB drivers van INTEL voor Windows XP vinden). Kan iemand me hiermee helpen? Hieronder heb ik de letterlijke reactie van ABIT support waarin men aangeeft welke driver ik nodig heb:

"The USB is in the ICH5 82801EB chipset, as long as the driver is for this chipset. It will work."

Ik kan hier echter niet veel mee, want ik ontbeer de technische kennis om nu te weten welke driver ik moet hebben. Iemand die me op basis van bovenstaande gegevens kan vertellen welke USB driver ik nodig heb?

Of nog mooier: me zelfs kan vertellen waar hem precies te downloaden???
 
Bedankt voor de hulp, maar dit is niet de oplossing. De driver die hier te vinden is, is namelijk alleen voor Windows 98 en Windows ME. Ik zoek een driver om mijn USB-poorten onder Windows XP goed te laten functioneren.
 
Hallo !

Heb je wel de chipset-drivers geinstalleerd ?

Zo ja, dan moet het met SP2 lukken !

Ik heb nog niet meegemaakt dat er voor WinXP SP2 aparte USB drivers nodig zouden zijn, tenzij de juiste chipsetdrivers ontbreken.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,

Wat bedoel je precies met "Heb je wel de chipset-drivers geinstalleerd ?" ?

Wat voor chipset drivers bedoel je? Ik ben niet zo thuis op dit gebied dus als je iets gedetailleerder uit kunt leggen wat je bedoelt ben ik hier erg mee geholpen!!

Nogmaal bedankt!

groeten
 
en als ik die niet meer heb, wat moet ik dan dus precies hebben??? Wat voor chipset drivers gaat het om (voor het moederboard, voor de USB-poorten, voor iets anders????)
 
Hallo,

Tot nu toe kreeg ik alleen deze link: http://www.abit-usa.com/products/mb/...ries=1&model=5

Maar hier kan ik niet echt iets mee helaas:

flbos zei:
Bedankt voor de hulp, maar dit is niet de oplossing. De driver die hier te vinden is, is namelijk alleen voor Windows 98 en Windows ME. Ik zoek een driver om mijn USB-poorten onder Windows XP goed te laten functioneren.

Of begrijp ik je nou helemaal verkeerd???

groeten
 
Als je nu eens je moederbord drivers opzoekt bij Abit, en dan de Intel drivers download en installeerd.

Die link was alleen een universele, daar je nergens een type opgeeft van je Abit bord, je hebt een ICH5, volgens de techdienst van Abit, "The USB is in the ICH5 82801EB chipset, as long as the driver is for this chipset. It will work.", en je probeerd nu een verkeerde driver te laden, die voor de ICH7, denk dat het wel uitmaakt.
 
Ik bedoel deze driver (volgens mij is www.abit-usa.com wel degelijk de officiele site maar goed).

attachment.php
 

Bijlagen

  • Afbeelding1.gif
    Afbeelding1.gif
    7,7 KB · Weergaven: 243
Hoi !

Admin_Frisian: dat is 'm dus !

Eerlijk gezegd snap ik niet wat daar nu moeilijk aan is !

T.S.: Probeer dat nou es even !

Succes,

Harry.
 
Hallo,

Allemaal bedankt voor de hulp! Sorry dat ik wat traag van begrip was, het was echt geen onwil of zo om moeite te doen, ik begreep het echt niet:eek:

Ik heb nu de chipset drivers geinstalleerd. Dit leidde er toe dat het gele vraagteken en uitroepteken in apparaatbeheer verdween. Probleem opgelost zou je zeggen, maar helaas. De gigaset werkt nog steeds niet. Dit zou weliswaar nog ergens anders aan kunnen liggen, maar toch moet er ook nog steeds iets mis zijn met de USB. Het volgende is namelijk het geval:

Ik heb achterin de PC 4 USB-poorten zitten en aan de voorkant nog 2. Deze werkten voor het installeren van de chipset drivers allemaal (ondanks dat ik dus een geel vraagteken en uitroepteken in apparaatbeheer had), maar zoals ik dus van KPN support begreep kon het zijn dat de USB-poorten wel werken, maar niet optimaal zodat daarom de gigaset niet zou werken.
Na het installeren van de chipset drivers kan ik in de twee USB-poorten voorin de PC geen memory stick meer inpluggen, ik krijg de melding: USB-apparaat wordt niet herkend.
Tot nu toe heeft deze memory stick altijd meteen gefunctioneerd bij het inpluggen voor in de PC, maar nu werkt deze dus absoluut niet meer. Als ik dezelfde USB-stick in één van de poorten achterin plug dan werkt deze wel (precies net zoals dit voorheen aan de voorkant ook het geval was). Op andere PC's werkt de stick ook perfect dus het ligt niet aan de stick.

Mijn grote vraag nu is: wat kan er in godsnaam mis zijn met mijn USB-poorten / USB-configuratie dat zo'n stick in de ene poort wel werkt en in de andere niet?
En is het verder mogelijk om op één of andere manier te testen of alle USB-poorten functioneren zoals ze zouden moeten?
Kan ik dit laatste in apparaatbeheer zien of is het simpelweg een kwestie van als er geen gele vraagtekens/uitroeptekens staan is alles goed?

Verder vroeg ik me af of het mogelijk is de hele USB-configuratie in apparaatbeheer (dus alle USB-controllers: USB-hoofdhubs, USB-apparaten en USB Host Controllers) te verwijderen/de-installeren en helemaal opnieuw te beginnen met het installeren/laten detecteren hiervan. Zou dit kunnen helpen of verpest ik de boel dan alleen maar verder???

Sorry voor het lange bericht, maar ik snap er dan inmiddels ook geen #&^%$#*&$ meer van :confused:
 
Verder vroeg ik me af of het mogelijk is de hele USB-configuratie in apparaatbeheer (dus alle USB-controllers: USB-hoofdhubs, USB-apparaten en USB Host Controllers) te verwijderen/de-installeren en helemaal opnieuw te beginnen met het installeren/laten detecteren hiervan. Zou dit kunnen helpen of verpest ik de boel dan alleen maar verder???
gewoon proberen zie je het van zelf kan in iedergeval geen kwaad :)
 
bij ons lukkte het ook niet wij hebben kpn plannet en ook een gigaset
maar mijn oom hielp ons hierbij
eerst moet je wat meet info geven dan kan ik je wel helpen
heben julli een experia box?
en hebben julli deze software

stdjudyjdytjkdtyjk.bmp
 
Hallo !


T.S.: Als je een melding krijgt dat de USB-stick niet herkend wordt werkt de poort dus wel, anders zou je helemaal geen melding krijgen.

Als je geen gele vraagtekens/uitroeptekens in apparaatbeheer hebt, wil dat zeggen dat alle apparaten goed werken.

Evt. kun je op alle vermelde USB-poorten dubbelklikken: je hoort dan o.a. te zien: "Dit apparaat werkt correct".

Is de poort aan de voorkant niet beschadigd, zodat de stick geen goed kontakt maakt ?
Zit op dezelfde MOBO-aansluiting niet een ander USB-apparaat dat (te)veel stroom vraagt ?
(max. 500mA)

Het configureren van de gigaset kun je toch vast ter hand nemen door deze op een van de achterste poorten aan te sluiten ?

Mocht je hierbij problemen ondervinden, ik heb er pas 3 gedaan vorige week, dus ik ben je graag van dienst.

Greetz,

Harry.
 
Bedankt voor alle hulp!!

Ik heb bij de key op de experia box die van de brief ingevoerd (die schijnt nog wel eens verkeerd ingesteld te staan begreep ik van anderen). Daarnaast heb ik op de computer die ik aangesloten heb alle usb-controllers eruit gegooid en opnieuw laten detecteren (nu werken alle apparten weer op alle poorten, ook de USB-stick aan de voorkant, heel vreemd maar goed). Daarna heb ik de hele installatie van de gigaset ongedaan gemaakt en vervolgens het installatieproces opnieuw doorlopen, het werkt nu perfect!

Waar het precies aan lag weet ik dus nu niet, maar in ieder geval bedankt voor alle hulp!!!! Misschien dat iemand anders nog wat aan het bovestaande heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan