Beste allemaal,
Ik heb een ASUS P5K-E Wifi/AP moederbord. Dit moederbord geeft sinds vorige week de volgende melding wanneer de POST wordt gestart.
Na deze melding wordt het systeem dus ook uitgeschakeld en Windows heeft niet de kans om op te starten.
Wat ik heb geprobeerd om van deze melding af te komen:
- alle stekkers die niet van belang zijn los gehaald van het moederbord, ook USB stekkers!
- het moederbord uit de kast gehaald en met essentiele stekkers aangesloten.
- andere voeding
- andere cpu
- andere videokaart
- ander geheugen
- het moederbord aangezet zonder schakelaar maar de contactjes tegen elkaar
- CMOS gereset
- opstarten zonder CMOS
- proberen in de Bios de USB interface uit te schakelen maar in de bios kun je niet komen, het systeem heeft zich dan al uitgeschakeld.
- usb contacten nagekeken, niks verdachts aan te zien
Volgens mij heb ik echt alles geprobeerd dat er te proberen valt. Mocht iemand nog een idee hebben om toch mijn vertrouwde moederbord aan de gang te krijgen, dan stel ik dat zeer op prijs.
Ik heb een ASUS P5K-E Wifi/AP moederbord. Dit moederbord geeft sinds vorige week de volgende melding wanneer de POST wordt gestart.
Code:
USB Device Over Current Status Detected !!
System will Shut Down After 15 Seconds.
Na deze melding wordt het systeem dus ook uitgeschakeld en Windows heeft niet de kans om op te starten.
Wat ik heb geprobeerd om van deze melding af te komen:
- alle stekkers die niet van belang zijn los gehaald van het moederbord, ook USB stekkers!
- het moederbord uit de kast gehaald en met essentiele stekkers aangesloten.
- andere voeding
- andere cpu
- andere videokaart
- ander geheugen
- het moederbord aangezet zonder schakelaar maar de contactjes tegen elkaar
- CMOS gereset
- opstarten zonder CMOS
- proberen in de Bios de USB interface uit te schakelen maar in de bios kun je niet komen, het systeem heeft zich dan al uitgeschakeld.
- usb contacten nagekeken, niks verdachts aan te zien
Volgens mij heb ik echt alles geprobeerd dat er te proberen valt. Mocht iemand nog een idee hebben om toch mijn vertrouwde moederbord aan de gang te krijgen, dan stel ik dat zeer op prijs.