USB disk geeft geen bestanden meer weer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo,

Of hij helemaal goed staat weet ik ff niet, want het zit waarschijnlijk op de USB harddisk
het probleem. Had namelijk een programmaatje geinstalleerd waar schijnbaar een worm
of ander lastig virus in bleek te zitten. Deze heeft een soort van recyclemapje aangemaakt
op de externe harddisk waardoor de bestanden die er eerst op stonden zijn verdwenen
zo lijkt het althans. Echter in schijfbeheer geeft hij aan dat de disk nog gewoon vol
is en via een oude snelkoppeling kom ik nog wel aan de bestanden, maar ga ik echter
via 'deze computer' naar de schijf dan staat er alleen het recycle mapje met daarin
verdachte bestanden:shocked:

Nu heb ik al met MalwareBytes en NOD 32 de schijf laten scannen en volgens mij alle rotzooi
verwijderd, ik mis nog steeds de originele mappen op de externe schijf. Althans ik kan ze
niet zien en benaderen op de reguliere manier. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen

ik denk dat de bestanden gwn verborgen zijn, probeer het eens met verborgen bestanden en mappen weergeven

Hoi Tim,

Had ik al geprobeerd, om alles weer te laten geven. Helaas ook geen soelaas.. ! Heb na grondig Googlen Combofix gedownload en laten draaien, dit heeft
geresulteerd in het verwijderen van Rocket Dock programma. Wel een beetje vreemd want dit programma draait al weken lang zonder problemen.
Enfin, het resultaat is dat mijn externe harddisk weer bereikbaar en beschikbaar is met alle data !! Hoe en wat er nu precies is gebeurd weet ik niet

Maar combofix was in deze dus dé oplossing.. :)

Groet,

Remy

Het probleem lijkt zoals gezegd opgelost, echter zit ik nog met een bestandsmap met een slotje erop die nu niet meer van de harddisk afgaat ...!
Heb ook al unlocker geprobeerd, maar heb een 64 bit win 7 versie en daar schijnt dit niet op te werken.
Iemand daarvoor nog een tip ? En neeee het bestandje is niet in gebruik als image of wat dan ook het is nergens aan gekoppeld.

Alvast dank voor het meedenken

Remy

Sowieso blijft het raar dat én een up-to-date NOD32 en een ge-update Malware Bytes en Hijackthis het probleem niet gedetecteerd werd !!
Behoorlijk agressieve worm of virus lijkt mij.... iemand een idee welke variant dit kan zijn ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan