USB doet het niet meer, na verhuising !

Status
Niet open voor verdere reacties.

XBOX

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2002
Berichten
548
Hallo,

Ik heb het moederbord ff ( een halve dag mee bezig geweest:eek:, toch knap voor een nOOb ) verhuisd naar een nieuwe pc kast.
Maar USB krijg ik niet meer aan de praat.
Zie de bijlage, voor de fout code.
Enig idee om het weer aan de praat te krijgen ?

PS: De IDE kabels waren te kort, dus heb ik alleen de Harddisk en de DVD in de pc zitten.De floppy en de brander heb ik er niet in zitten. Koop wel ff nieuwe kabels.
 

Bijlagen

  • usb.jpg
    usb.jpg
    76,7 KB · Weergaven: 25
Ik zou de drivers van je moederbord opnieuw instaleren, dan moet het probleem opgelost zijn

suc6

Oossie
 
Oossie> zal wel even kijken of ik drivers kan vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Foutcode 10...

Foutcode 10 wil zeggen:
Het apparaat kon helemaal niet gestart worden.
De oplossing:
Het apparaat is ofwel uitgeschakeld of niet (correct) met de computer verbonden. Corrigeer de fout en start windows opnieuw.

Bij een externe driver, vb zip, kan deze idd niet aangesloten zijn. Bij usb controllers en dergelijke, vermoed ik in jou geval dat het batterijtje zwak is, en dat door de langere stroomonderbreking de bios instellingen terug naar standaard gezet zijn. Kijk eens in je bios of er geen settings zijn om de usb aan of uit te schakelen. Bvb Epox MoBo hebben deze setting in het bios, en deze staat dan standaard uit.
Indien deze uit staat effe aanzetten en dan save en exit en dan booten in windows...

Detecteert hij hem nu?
 
USB staat aan geschakeld, in het bios.
Ik snap er niks meer van.
 
Ik heb bij help even goed zitten zoeken.
De oplossing is als volgt:

Is het starten van de USB-hostcontroller of basishub mislukt?
Bepaal als volgt of het starten van de USB-hostcontroller of -basishub is mislukt:

Open Apparaatbeheer.
Dubbelklik op USB-controllers.
Klik op USB-basishub of de ingang voor de USB-hostcontroller, afhankelijk van het apparaat dat niet goed werkt, en klik vervolgens op Eigenschappen.
Kijk of het bericht "Starten van apparaat is mislukt" wordt weergegeven in het vak Apparaatstatus.
Opmerking

U opent Apparaatbeheer als volgt: klik op Start, klik op Configuratiescherm, klik op Prestaties en onderhoud en klik tot slot op Systeem. Klik in het dialoogvenster Systeemeigenschappen op de tab Hardware en klik vervolgens op Apparaatbeheer.

Probeer het apparaatstuurprogramma opnieuw te installeren als in het vak Apparaatstatus het bericht wordt weergegeven dat het starten van het apparaat is mislukt.

Belangrijk

Controleer of er geen USB-apparaten zijn aangesloten op de computer voordat u stuurprogramma's verwijdert.
Verwijder en installeer het stuurprogramma als volgt:


Dubbelklik in Apparaatbeheer op de bijbehorende apparaatcategorie en klik met de rechtermuisknop op het apparaat waarvan u het stuurprogramma wilt verwijderen en opnieuw wilt installeren.
Klik op Verwijderen.
Klik op OK om de verwijdering te bevestigen.
Klik in het menu Actie op Zoeken naar gewijzigde apparaten.

Nadat de USB-hostcontroller of -basishub is gedetecteerd, wordt het desbetreffende apparaatstuurprogramma opnieuw geïnstalleerd.
Sluit het USB-apparaat direct aan op de USB-poort van de computer.

Als u meerdere USB-apparaten gebruikt, sluit u één apparaat per keer aan en controleert u telkens of het werkt.

Is het probleem opgelost nadat u het stuurprogramma voor de USB-hostcontroller of -basishub hebt verwijderd en opnieuw hebt geïnstalleerd?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!!!!

Het zaakje werkt weer, lang leve windows XP !! :D
 
Aleen bij het opstarten ging het weer niet goed.
Maar dat heb ik ook weer gefixt door intel aplication.............nogwat er af te gooien.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan