USB doet het niet (meer?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavu92

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2003
Na het aanschaffen van een digitale camera blijkt dat mijn PC deze nieuwe hardware niet vindt, noch installeert. Hetzelfde probleem met een cardreader. Wanneer ik de toestellen aansluit op de PC van een kollega, met hetzelfde OS maar een ander moederbord, werkt het daar wel probleemloos zelfs zonder het installatieprogramma van de bijgeleverde CD-rom te installeren. In de bios is USB "Enabled" en de nodige stuurprogramma's voor USB zijn geïnstalleerd. Handmatig de hardware installeren lukt evenmin omdat de PC mij een lijst geeft waarin de hardware niet in voorkomt. Heeft u enig idee waarom deze niet-herkenning en hoe je het oplost?
Dank bij voorbaat voor uw deskundig antwoord.

Gegevens PC en hardware:
camera: Trust 820LCD
cardreader: Imation FlashGo
Processor : AMD Athlon(tm) XP 2400+
Bus(en) : ISA AGP PCI USB i2c/SMBus
Systeem BIOS : American Megatrends Inc. 07.00T
Moederbord : ECS K7S5A
Totaal Geheugen : 1023MB DDR-SDRAM
Chipset: SiS735 CPU to PCI Bridge
Onderdelen:
USB Controller/Hub : SiS 7001 PCI naar USB open host-controller
USB Controller/Hub : SiS 7001 PCI naar USB open host-controller
USB Controller/Hub : VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
USB Controller/Hub : VIA Rev 5 of later USB universele host-Companion-controller
USB Controller/Hub : VIA USB Enhanced host-controller
USB Controller/Hub : USB-hoofdhub
OS: Microsoft Windows XP Home Edition Versie 5.01.2600 Service Pack 1

neem aan dat je al op hardware hebt gezocht?, selecteer dan eens overige apparaten, en kijk wat er dan gebeurd.

suc6

werken andere usb apparaten dan wel(printer oid)?
Zoniet probeer eens een ander usbpoort of check of deze wel zijn aangesloten op je moederbord.
Als windows zegt dat deze wel zijn herkend en geinstalleerd, krijg ik het vermoeden dat er een kabeltje loszit op enigzins kapot kan zijn.

Heb geen andere USB-apparaten zodat ik niet weet of deze zouden werken. Heb een sterk vermoeden van niet. Een Intelprogramma "USBready" zegt dat mijn systeem OK is voor USB-gebruik. Het tegendeel is echter waar. Ook al andere apparaten geprobeerd maar daarin krijg ik niet een keuze die de boel aan de babbel krijgt. USB zit op moederbord vast gesoldeerd dus kan ik niet zien of er een draadje los zou zijn.
Dank voor de ideeën maar is er nog een ander idee?

heb je de driver geinstalleerd voor je de hardware aansluit? zoniet doen.

Drivers geïnstalleerd voor de aansluiting van de hardware. Dus ook daar zit het probleem niet. Mijn computerboer zegt dat het een Windowsprobleem zou zijn. Hij wist mij te vertellen dat ik daarvoor de PC moet binnenbrengen om het op te lossen, wat ik raar vindt; hij kan toch ook de oplossing dan aan mij vertellen zodat ikzelf het nodige kan doen? Vermits ik de PC ook dagelijks gebruik voor mijn werk is het echter niet zo evident deze een paar dagen te missen.
Heeft iemand nog een ander idee voor het probleem op te lossen?

Probeer eens bij de fabrikant van je moederbord eens de nodige informatie/updates te halen, wellicht dat er iets niet lekker zit met de chipste ofzo.
Niet geschoten is altijd mis.

Je weet zeker dat er in je hardwarelijst geen uitroeptekens iod staan hé!!

Geen enkel vraag- of uitroepteken in de hardwarelijst. Al eens op de site moederbordfabrikant gaan loeren naar updates. De antwoorden die ik krijg zijn, voor mij, te onduidelijk om te oordelen of een aangeboden update wel geplaatst mag worden. Ik neem derhalve geen risico; tot hiertoe werkt de rest wel en door een foute update kan ik alles verknoeien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan