USB doet vreemd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ndndnd

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Hallo iedereen,

Ik heb meerdere problemen met 2 usb-sticks (Kingston Flash Disk) van 32GB in FAT32:

1: Na kopieëren kan ik sommige bestanden niet lezen/afspelen die ik op mijn HDD wel kan lezen/afspelen.

2: Na kopieëren geeft hij de inhoud van sommige mappen niet weer, maar hij geeft wel aan dat de map bijvoorbeeld 800MB is.

3: Om bovenstaande problemen op te lossen en om bestanden groter dan 4GB te kunnen kopieëren, heb ik geprobeerd de sticks naar NTFS te converteren, en nadat dit niet lukte naar NTFS te formatteren. Ook dit zonder succes:

Foutmelding in cmd: kan niet in tweede NTFS-opstartsector schrijven. Het formatteren is mislukt.

Ook HP USB Disk Storage Format Tool kan me niet helpen: Error: Failed to format the device.

Ze zijn wel allebei zonder problemen naar FAT32 te formatteren!

Omdat het om 2 sticks gaat, lijkt het me sterk dat ze beiden kapot zijn.

Wie is er slimmer dan ik??? :o

Laatst bewerkt:
Jij bent snel!

Ja heb ik al eerder geprobeerd. Hij geeft vreemd genoeg geen fouten aan. (WinXP)

Op een andere computer al geprobeerd. Dit was wel een pc die ik zelf heb geinstalleerd, dus waarschijnlijk exact dezelfde configuratie. :confused:

ERD commander ga ik vanavond proberen...

Ik laat je weten of het gelukt is!

BEDANKT! :thumb:

Op een andere computer al geprobeerd. Dit was wel een pc die ik zelf heb geinstalleerd, dus waarschijnlijk exact dezelfde configuratie. :confused:

ERD commander ga ik vanavond proberen...

Ik laat je weten of het gelukt is!

BEDANKT! :thumb:

Hoi.

ERD moet je ff branden op een CD-rom, en laten booten van deze CD-rom. Vervolgens hoef je alleen maar de functie "Wipe disk" te gebruiken om je USB's op de meest grondigste maniet die er bestaad te formatteren.

Helaas,

Na anderhalf uur geeft hij bij 4 passes een melding in de trend van not successful verifying pass en houdt hij ermee op.

Single pass lukt wel.

Daarna moet hij in Windows geformatteerd worden en geeft bij NTFS weer dezelfde foutmelding. FAT32 lukt wel weer, maar met dezelfde problemen :(

Misschien moet ik ze maar met een hamer bewerken... :evil:

Helaas,

Na anderhalf uur geeft hij bij 4 passes een melding in de trend van not successful verifying pass en houdt hij ermee op.

Single pass lukt wel.

Daarna moet hij in Windows geformatteerd worden en geeft bij NTFS weer dezelfde foutmelding. FAT32 lukt wel weer, maar met dezelfde problemen :(

Misschien moet ik ze maar met een hamer bewerken... :evil:

Hmm jammer. dan zou ik het ook niet weten. dan moet het wel een hardwarefout zijn :(

succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan