USB: doorlussen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsneok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Berichten
318
Hallo,

Is het mogelijk om meerdere USB-apperaten aan te sluiten op één USB-poort? Ik heb twee USB-poorten in mijn systeem zitten. Aan de ene zit mijn muis en aan de andere zit mijn toetsenbord. Echter nu wil ik graag een scanner aanschaffen en het lijkt me erg handig om deze in USB uitvoering aan te schaffen.
Ik weet dat er USB->PS2 convertertjes zijn, maar eigenlijk wil ik alle apperaten op USB. Kan dat? Of moet ik dan een extra kaartje met extra USB-poorten aanschaffen??
 
Je hebt 3 USB apparaten en je hebt maar 2poorten. Dus wil je ze alledrie tegelijk gebruiken, dan zit je idd gebonden aan een bracket.
 
Geplaatst door windoos
Je hebt 3 USB apparaten en je hebt maar 2poorten. Dus wil je ze alledrie tegelijk gebruiken, dan zit je idd gebonden aan een bracket.
Deel ik bij het gebruik van zo´n bracket dan ook de snelheid van de USB poort?
 
Ja, technisch gezien wel. Maar daar merk je in de praktijk weinig van omdat niet alle apparaten altijd gelijktijdig zenden/ontvangen.
 
Geplaatst door Tiborv
Ja, technisch gezien wel. Maar daar merk je in de praktijk weinig van omdat niet alle apparaten altijd gelijktijdig zenden/ontvangen.
Hmm.... dan lijkt mij een USB HUB een goede oplossing..
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf van een USB HUB? Wat zijn goede, betrouwbare merken?
Zijn er nog andere alternatieven voor een USB HUB die ik ook in overweging moet/kan nemen??
 
Alternatieven zijn er bijna niet, en slechte HUB's ben ik nog niet tegengekomen. Zijn dan ook zeer simpele dingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan