USB driver, mobieltje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmmm.
Dan kun je nog de helpdesk van motorola bellen.
Ondertussen ben ik wel een beetje uitgesurfd en gelezen.:o

Een usb-driver zorgt er misschien alleen maar voor dat de telefoon als verwisselbare schijf zichtbaar wordt onder deze computer. Lukt dat al wel?

Gr. Egel.

Geplaatst door Egel
Een usb-driver zorgt er misschien alleen maar voor dat de telefoon als verwisselbare schijf zichtbaar wordt onder deze computer. Lukt dat al wel?

Gr. Egel.
Nee, daarom zoek ik weer die driver;)

Geplaatst door puppie
Hmmmm.
Dan kun je nog de helpdesk van motorola bellen.
Ondertussen ben ik wel een beetje uitgesurfd en gelezen.:o
Daar was ik al bang voor:(

http://www.filemirrors.com/search.src?type=contains&file=motorola

Ik vindt daar Motorola_v220_usb.zip van totallydrivers.com.

Als je de telefoon aansluit en windows wil drivers hebben zou je naar de map ...\Motorola_v220_usb\USB Driver\Win98 kunnen verwijzen.

Of p2k.inf in die map rechtsklikken en installeren kiezen.

Volgens mij heb je alleen p2k.inf en p2k.sys nodig. De andere twee inf-files in de map zijn voor modemgebruik.

Vr.Gr. Egel.

Geplaatst door Egel
http://www.filemirrors.com/search.src?type=contains&file=motorola

Ik vindt daar Motorola_v220_usb.zip van totallydrivers.com.

Als je de telefoon aansluit en windows wil drivers hebben zou je naar de map ...\Motorola_v220_usb\USB Driver\Win98 kunnen verwijzen.

Of p2k.inf in die map rechtsklikken en installeren kiezen.

Volgens mij heb je alleen p2k.inf en p2k.sys nodig. De andere twee inf-files in de map zijn voor modemgebruik.

Vr.Gr. Egel.
ik heb beide opties geprobeerd, het installeren door de rechtermuisklik en het verwijzen naar de map.
Maar als ik verkenner open zie ik niet nog een verwisselbare schrijf, er lijkt vrijwel niets te gebeuren:confused:

Mmm :confused:, werkt je usb wel goed? Heb je al andere apparaten aangesloten (gehad) en doen die het wel?

Onder start > programma's > bureau-accessoires > systeemwerkset > USB view
vind je de USB viewer, dat programma geeft de usb weer en de apparaten die daarop aangesloten zijn. Zie plaatje / bijlage.

Als USB view de telefoon niet ziet (evt file > refresh of F5 gebruiken) dan gaat er iets mis met de usb / verbinding.

Het zou ook nog kunnen dat je bij de telefoon iets in moet stellen voordat die contact maakt.

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

• usb_view.gif
    usb_view.gif
    16,2 KB · Weergaven: 13
Ik heb natuurlijk mijn muis in de USB poort, een digitale camera sluit ik er soms op aan, en een mp3-speler...Dus het lijkt het allemaal goed te doen...

Wat betreft de USB viewer, die kan ik niet vinden. Heel vreemd, maar die optie heb ik nooit gehad, waarschijnlijk heeft wind. 98 die optie niet?
Op de telefoon zelf heb ik ook al gezocht, maar ik kan niets vinden. Niet in de boekjes, niet op het telefoontje zelf:confused:

Usbvieuw staat idd niet standaard onder de systeemwerkset, ik denk dat ik het zelf daar heb neergezet. :o:)

Microsoft: Windows 98 USB Device Viewer Utility
Usbview.exe staat op de Windows 98 cd-rom in de \Tools\Reskit\Diagnose map. Je kunt het daar dubbelklikken of eerst naar je harddisk kopiëren.

Als het daar niet staat, misschien staat het niet op de 98 SE cd-rom, kun je die uit de zipfile (bijlage) gebruiken.

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

Hij stond inderdaad op de win 98 cd, bij mij zag het er zo uit:
idVendor: 0x0409 (NEC)
idProduct: 0x0058

Niet hetzelfde als bij jouw:
idVendor: 0x1005
idProduct: 0xB112

Is dat slecht...?

idVendor: 0x1005
idProduct: 0xB112
is van mijn Apacer USB flashdrive 2.0 :)

Het is de manier waarop usb weet wat voor apparaat aangesloten is.

Alleen zou het voor de telefoon bij de vendor 0x22B8 moeten zijn. :confused: VID_22B8 is de vorm waarin het in de inf files staat, dat zou dan moterola zijn.

Heb je niet de muis (nec) bekeken? Wat staat er in het linker gedeelte van usbview? Daar waar bij mij USB flashdrive 2.0 staat.

De usb muis kun je ook via een verloopstekkertje aansluiten op de ps2 poort.

attachment.php

Waarschijnlijk zat dat stekkertje al bij de muis, scheelt weer een usb poort.

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

• ps2-usb.jpg
    ps2-usb.jpg
    4,5 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Het is een usb hub, ik keek er de eerste keer ook overheen. :)

attachment.php

Sluit de telefoon eens rechtstreeks aan op een usb poort van de computer.

Evt nogmaals een printscreen van usbview posten met de middenbalk iets naar rechts.

Dit gaat de goede kant op! :)

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

• usbhub.gif
    usbhub.gif
    9,1 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan