usb driver voor digi-cam niet te vinden :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

starrycat

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2002
Ik probeer mijn Samsung Digital-cam VP-D81 te installeren, maar op het moment dat ik de locatie van de usb-driver moet opgeven, gaat het mis, ik heb namelijk geen drivers. Ik heb DVC Media 6 gedownload, maar als ik dat probeer te starten, geeft 'tie aan dat de camera niet gevonden wordt.

Ik heb bij Samsung gezocht naar de losse usb-drivers, niet te vinden, zij zeggen zelf dat met de installatie van het DVC Media-programma de camera zou moeten gaan werken. Bij mij dus niet... Ook al bij Driver Guide drivers gedownload, maar deze zijn voor eerdere modellen camcorders.

Heeft iemand de juiste usb-drivers voor mij?

Staan er uitroeptekens bij de USB-devices in Apparaatbeheer?

Ya, zodra de usb-stekker er in doe en de pc nieuwe hardware vindt, en ik dat doorloop zonder drivers aan te geven, komt er een USB Device bij te staan met een uitroepteken.

Volgens AIDA:

Moederbord
CPU Type Intel Pentium II, 480 MHz (4 x 120)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset Intel 82440BX/ZX
Systeemgeheugen 320 MB (SDRAM)
BIOS Type Phoenix (03/25/98)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Of bedoel je iets anders?

Moederbord
CPU Type Intel Pentium II, 480 MHz (4 x 120)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset Intel 82440BX/ZX
Systeemgeheugen 320 MB (SDRAM)
BIOS Type Phoenix (03/25/98)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Nog meer gevonden :)

Een Packard Bell Platinum.

Klein detail, mijn ftp-programma doet het ook niet... Ik heb trouwens Windows 2000 :o

Gedownload en uitgevoerd, geeft deze melding:

The current operation system supports the Intel chipsets devices on this system. No INF update is needed.

Daarna sluit 'tie af.

Alleen Platinum, geen typenummer o.i.d.

Er zijn meerdere types Platinum. Dat zie ik in iedergeval staan op de Packard Bell-site. Alleen nu moet ik nog weten welke type Platinum het is.

Geplaatst door starrycat
Ya, zodra de usb-stekker er in doe en de pc nieuwe hardware vindt, en ik dat doorloop zonder drivers aan te geven, komt er een USB Device bij te staan met een uitroepteken.

Bij 95% van de USB apparaten moet je eerst de drivers installeren voordat je het apparaat aansluit en ook volgens de handleiding moet je eerst (DVC media3) installeren voordat je de camera aansluit.

Yip, I know. Zo heb ik het volgens mij de eerste keer ook gedaan. (Ik heb inmiddels alles er weer afgegooid, om het binnenkort nog een keer in de juiste volgorde te proberen)

Het typenummer is trouwens 2661/R.

Geplaatst door starrycat
Yip, I know. Zo heb ik het volgens mij de eerste keer ook gedaan. (Ik heb inmiddels alles er weer afgegooid, om het binnenkort nog een keer in de juiste volgorde te proberen)

Het typenummer is trouwens 2661/R.

Ik kan er nix over terugvinden op Packard Bell-site.

Je zou eventueel kunnen vragen het forum wat daar aanwezig is. Ik kom er iig (nog) niet uit.

chipset drivers opnieuw geinstalleerd. Ik ga vanmiddag de camera opnieuw installeren.

S:N/A074700008 Ik kon hem zelf niet vinden op de PB-site, klopt denk ik wel, want mijn PC is gekocht in september 1998, en die tijdsaanduiding bij PB voor Platinums staat vanaf 1999... :(

Handleiding had ik idd al, ik kijk nog even op die USA-site.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan