USB driver wordt niet opgestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Windows 2000 SP4
Bij herstarten van het systeem wordt de USB driver (ALi PCI to USB Open Host controller) niet opgestart: geel uitroeptekentje bij configuratiescherm-systeem-hardware.
Mijn oplossing is om het systeem de driver opnieuw te laten installeren. Dat werkt goed en de aangesloten apparaten (printer en scanner) doen het dan ook goed.
Maar na uitschakelen en opstarten systeem is de driver weer weg.
Kent iemand dit probleem?

PS Ik heb al bij de services gekeken maar daar staat niets bij wat me van toepassing lijkt.

Heb je ook de totale chipsetdrivers geprobeerd?
Over welk merk en type moederbord hebben we het hier?

Heb je ook de totale chipsetdrivers geprobeerd?
Over welk merk en type moederbord hebben we het hier?

Heb ik niet; is niet onwaarschijnlijk dat de rest wel goed opstart maar alleen die USB driver niet ? Als je wil, dan kan ik dat proberen. Wat stel je precies voor dat ik probeer?
(Ik heb het betreffende systeem op dit moment via remote control op mijn scherm staan en heb de onderstaande gegevens er met Everest uitgehaald)

Moederbord is MSI MS-5169; CPU is AMD K6-2
Chipset is van ULi Electronics: ULi/ALi M1541 ALADDIN5
Noordbrug ULi/ALi M1541; Zuidbrug ULi/ALi M1533/1535/1543

Probeer eens de drivers die hier staan, onderop staan ook nog de USB drivers, maar of die werken voor deze chipset.

Probeer eens de drivers die hier staan, onderop staan ook nog de USB drivers, maar of die werken voor deze chipset.

Heb ik geprobeerd maar daar zit niet de bewuste driver bij.
Ik geef het op, een slimmere collega (Seniorweb) mag het gaan proberen ....
Dank voor je hulp.

en het probleem was nog steeds niet opgelost. hoe dan ook, ik ben er mee gestopt.

Nou, sorry hoor, je hebt het niet eens geprobeerd, die drivers zijn daar niet te downloaden, en het totale pakket is een selfextracting install, daar kun je niet aan zien of die driver erbij zit.

Grappig is ook, dat het driverpakket niet eens te downloaden was, wel hier, maar het stuit mij tegen de borst dat de aangedragen oplossingen niet eens geprobeerd worden, stel die vraag dan niet, en blijf bij je andere forum, bah.:mad:

Nou, sorry hoor, je hebt het niet eens geprobeerd, die drivers zijn daar niet te downloaden, en het totale pakket is een selfextracting install, daar kun je niet aan zien of die driver erbij zit.

Grappig is ook, dat het driverpakket niet eens te downloaden was, wel hier, maar het stuit mij tegen de borst dat de aangedragen oplossingen niet eens geprobeerd worden, stel die vraag dan niet, en blijf bij je andere forum, bah.:mad:

Ik denk dat we hier een misverstand hebben: ik heb het wel degelijk van nvidia gedownload (http://www.nvidia.com/page/uli_drivers.html) en geinstalleerd. Daarna gekeken wat de driver was voor het betreffende USB stukje en dat was niet veranderd, vandaar mijn conclusie, die overigens onjuist kan zijn. Hoe dan ook, het probleem was niet opgelost en ik wil gewoon niet meer dan een uur of 4-5 met een probleem bezig zijn. Als ik het dan niet kan oplossen dan schuif ik het door naar een andere (mogelijk slimmere of meer ervaren) helper binnen Seniorweb.
Ik ben dus wel met jouw, zeer gewaardeerde, suggesties bezig geweest en je maakt je echt ten onrechte kwaad.
Jammer, want niet nodig en zeker niet bedoeld.
Verder graag per private e-mail.

PS welk ander forum?

Dan mijn excusses bij deze, ik heb de drivers uitgepakt, en er staan alle drivers in die nodig zijn voor het goed functioneren van de chipset, ook voor USB1.1 en USB2.0, alhoewel de laatste misschien niet door die chipset gebruikt wordt.

Hiet nog een site voor problemen met de Ali/Uli chipsets en USB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan