USB en BIOS opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

joopduke

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Berichten
87
Heb sinds maandag een USB toetsenbord. Gelukkig hoefde ik tot nu toe niet in de BIOS te zijn. Maar als dat ooit nodig zou zijn vraag ik mij af HOE ik dat moet doen. Het toetsenbord wordt pas herkend als de opstart procedure voorbij de mogelijkheis is om op 'del' te drukken. Ook opstarten in safemode zou een probleem kunnen zijn

iemand een idee om dit optelossen?
 
Je 'oude' toetsenbord niet weggooien. Kan in bepaalde gevallen van pas komen.
Blijft de vraag: kan dit in het bios worden aangepast ?
 
Dat is wellicht op te lossen door een converter van USB naar PS\2 te gebruiken.

Bij mij zat zo'n ding bij m'n muis meegeleverd,dus kijk eens goed in de verpakking van het mobo ;)

Greetz
 

Bijlagen

  • USB-PS 2.jpg
    USB-PS 2.jpg
    26,4 KB · Weergaven: 22
Bedankt voor jullie tips zover.

Natuurlijk bewaar ik (voorlopig?) mijn oude toetsenbord. Het verloopstukje heb ik er niet bij gekregen. Zijn die (en zo ja waar?) los te koop?

Hoop op meer antwoorden. En zo mogelijk een definiieve oplossing.

Terwijl ik dit schrijf bedenk ik mij dat, dat verloopstuk niet gaat werken daar mijn muis OOK via de zelfde USB ontvager werkt...

Joop Duke
 
Terwijl ik dit schrijf bedenk ik mij dat, dat verloopstuk niet gaat werken daar mijn muis OOK via de zelfde USB ontvager werkt...
Het is toch ook de bedoeling om de ontvanger in die converter te steken,of begrijp ik iets niet?
 
Maar die converter moet in de toetsenbord opening. Ik denk dat ie USB naar OS/2 (oid) vertaald. Als dat zo is wordt de muis niet meer gezien

Joop
 
Daar kun je best gelijk in hebben,maar,voor zover je dit nog niet weet,je kunt in het bios de muis toch niet gebruiken en in de save mode kun je met de TAB-toets,WIN-toets en wellicht ook de pijltjes toetsen werken.
 
Ik denk dat je de muis dan ook niet onder XP kan gebruiken. die converter vertaald van USB naar 'normaal'. Dus heb ik niets meer aan de muis als ik de ontvanger verbind met de toetsenbord ingang.

Alweer bedankt

Joop
 
Met je oude toetsenbord het Bios in duiken en kijken of je USB keyboard support op Enabled kunt zetten. Ik gebruik ook een USB toetsenbord en kan daarmee gewoon het Bios in.
 
pak even je oude toetsenbord en sluit hem aan. ga naar het BIOS en zoek naar USB Legacy, of iets wat er op lijkt. zorg dat dit op enabled staat. voortan kun je dan met je usb toetsenbord in het BIOS komen.

EDIT: crash was me voor...
 
USB en BIOS opstarten @ Wanderer

Jouw goedbedoelde advies voor de 'groene' verloopstekker betreft de muis.
Hier is sprake van het toetsenbord = paarsachtig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan