usb en voltage

Status
Niet open voor verdere reacties.

bv bas bv

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
325
ik heb 2 usb poorten maar die krijgen onvoldoende stroom hoe kan ik dit verhelpen
ik heb usb 2.0 en ze zitten op het moederboard
 
Nieuw moederbord kopen als deze niet meer werken of een pci kaartje met usb maonteren.
 
Niet voldoende stroom om?....

Als je randapparatuur op USB aansluit wat meer vraagt dan je mobo kan leveren kun je je meestal behelpen met een USB-hub.
(let wel: het moet dan een hub zijn met een eigen stroomadapter)
 
Een grotere voeding wil ook wel is helpen... Waar je op moet letten bij het kopen van een usb hub is dat hij ook een adapter voor 230v heeft.
 
oke ik denk dat mijn oom nog wel iets heeft
ik heb mijn computter verzameling doorgezogt maar daar zat niets bruikbaars bij
wat voor een voeding raad je aan hoeveel watt en ampere
 
Je kunt eens kijken of misschien ook de USB foutcontrolle uitschakelen wil helpen, je hebt 500mA beschikbaar voor elke poort, meestal is dat meer dan voldoende.
 
oke ik heb geen last van foutmelingen
als ik m'n mp3 speler aan sluit doet hij niks doe ik de batterij er in en er uit doet hij het wel:D :D


______________

nu is geschiedenis leuker dan vroeger
 
Lange Pier zei:
Je kunt eens kijken of misschien ook de USB foutcontrolle uitschakelen wil helpen, je hebt 500mA beschikbaar voor elke poort, meestal is dat meer dan voldoende.

het is toch zo: met 220 adapter 500mah per poort en anders 100 ofzo?!
 
toetje33 zei:
het is toch zo: met 220 adapter 500mah per poort en anders 100 ofzo?!
je hebt totaal 500 mah per usb poort
maar als je een hub op deze poort aansluit (zonder eigen voeding) heb je nog steeds die 500 maar die moet je dan delen over het aantal poorten dat deze hub heeft

als je een hub hebt met eigen voeding heeft elke poort weer 500 mah
dit is ruim voldoende voor alle standaard randapparatuur en zeker voor mp3 spelers
 
Het is eigenlijk 500mA per hub, dat verklaart het beter, en meestal heeft de hub 2 USB poorten, waar de stroom over wordt verdeeld.

Maar als je denkt dat je een MP3 speler, zonder batterij, kunt uitlezen of er mp3'tjes erop kunt zetten, tja.:confused:
 
Lange Pier zei:
Het is eigenlijk 500mA per hub, dat verklaart het beter, en meestal heeft de hub 2 USB poorten, waar de stroom over wordt verdeeld.

Maar als je denkt dat je een MP3 speler, zonder batterij, kunt uitlezen of er mp3'tjes erop kunt zetten, tja.:confused:

een apparaat die uit staat doet het meestal niet;) :confused:
(tenminste heb nog nooit iets bruikbaars uit me printer gekregen als hij uit staat)
dus dit geld ook voor een mp3 speler
en de onboard ubs poorten op een pc krijgen ieder 500mA(h)

P.S. er zijn ook hub's met 4 poorten (standaard muizen gebruiken bv 100mA en printers 200mA)
 
bassie0007 zei:
een apparaat die uit staat doet het meestal niet;) :confused:
(tenminste heb nog nooit iets bruikbaars uit me printer gekregen als hij uit staat)
dus dit geld ook voor een mp3 speler
en de onboard ubs poorten op een pc krijgen ieder 500mA(h)

P.S. er zijn ook hub's met 4 poorten (standaard muizen gebruiken bv 100mA en printers 200mA)
Een printer kun je _niet_ vergelijken met een MP3-speler, voornamelijk door de bewegende delen.
Een MP3 speler wordt meestal gezien als een mass-storage device, en die kunnen vaak prima werken met de spanning die de USB poort hun levert en hoeven dan vaak niet eens aan te staan om uitgelezen of beschreven te worden, ze schakelen dan vanzelf in naar een soort van synchronisatiemodus.
 
en die mp3 als ik hem aansluit doet hij het nog niet maar als ik de batterij er opnieuw instop doet hij het vel
maar als ik een ledje aansluit doet hij het niet
 
Laatst bewerkt:
bv bas bv zei:
en die mp3 als ik hem aansluit doet hij het nog niet maar als ik de batterij er opnieuw instop doet hij het vel
maar als ik een ledje aansluit doet hij het ook niet

:shocked: Waar heb je dan de anode en kathode op aangesloten?:rolleyes:

Nogmaals, sommige mp3 spelers kun je wel opladen via een USB poort, maar zonder batterij werkt dat ding natuurlijk nooit.
 
Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
:shocked: Waar heb je dan de anode en kathode op aangesloten?:rolleyes:

Nogmaals, sommige mp3 spelers kun je wel opladen via een USB poort, maar zonder batterij werkt dat ding natuurlijk nooit.

das geen waar zonder batterij doet hij het ook maar dat is bij alle anderen comuppers in de buurd maaik ga een kaart kopen ben ik van het gezeur af keijk ff hier

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=256581

:thumb:
 
ik weet al wat het probleem is de vorige gebruiker heeft de usb verkeertom aangesloten
en nou maakt hij al jaaren kortsluiting en ik denk dat er een paar onderdeeltjes zijn door gebrand
ik koop een nieuwe kaart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan